| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: husbil för motorsport, Dethleffs 5880 hg 2,8 Tdi med drag
|
2063 besök totalt |
|
S: Tillfälle att förvärva en av de bäst planerade husbilarna för racing/moto-x eller annan motorsport. Ska sälja min Dethleffs 5880 hg globetrotter 2,8 Tdi -99 som rullt 4800 mil. Den är suveränt planerad med stort lastutrymme där bak. Där får jag in b.l.a stor verktygsvagn, 3x3 tält, 4 st hjul, 8 st stapelbara stolar mm. Du kan även lasta en motorcykel om man vill det. När man kommit till banan och lastat ur fäller man ner en dubbelsäng. Även med nerfälld säng är där ett bagageutrymme på 1x0,5x2,1 m. Den har även en dubbelsäng ovanför där bak + i alkoven och bäddbar soffa. Det finns alltså sängplats för 8 (!) personer. Vidare utrustning är: Luftburen värme, dusch, toalett med jonisering (luktar inget), microvågsugn, tre takluckor, extra sidofönster, kyl med frys, 3 spisplattor, varmvatten, antenn med fjärrkontrollerad antenn, cykelhållare, stege, takräcken, stor markis 4 m, infällbart trappsteg mm... Den har björkinredning och blåa dynor. Sedan kommer vi till det bästa; motorn är stark som en björn efter lite justering. Man marchar lätt 120 km/h med stort släp påkopplat. Backar och motvind märks knappt. Vi har varit uppe i 150 med släp! Den får dra 2000 kg släp (kände besiktningsmannen som regbes). Säljer den för att jag fått ett mycket bra erbjudande på en ny. Priset för racingvänner är 260.000:-. Den billigaste i Sverige kostar 300" och då är där inte dragkrok vilken kostar 20" till. Mvh Petter 0704-539080 eller petterb@tele2.se _________________ Petter Berger |
![]() |
SÄLJES
|
2063 besök totalt |