| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Trimguide Pinto?
|
761 besök totalt |
|
Trimguide Pinto?
Finns det en sådan redan? Eller annars kanske det vore ide' att lägga upp en? Det är väl rätt många som har Pintoerfarenheter här. Jag har snackat lite med min mekkille, han har en massa ideer om större ventiler och ökning av volymen etc. Problemet är väl att det drar iväg med stålar vid sådana operationer. Tänkte att det finns sätt att börja på en billig nivå och öka därefter. Så vad har ni för tips? Kam och nya gasare till en början? |
|
Det finns en hel del (mer och mindre initierat) skrivet på www.fmcs.nu och ärligt talat hör nog denna ganska modell- (ja, eller motor- då) specifika fråga bättre hemma på ett märkesforum.
Jag brukar rekommendera böckerna av David Vizard och Des Hamill till att börja med, och även Puma Racings hemsida (www.pumaracing.co.uk om jag inte minns fel). Där finns många grunder att läsa. Men man ska också vara medveten om att Pinton trimmats i runt 35 år så åsikterna och erfarenheterna är blandade. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
|
Längst ner på denna sida finns Des Hamills bok inscannad. http://www.siipicossu.com/manuaaleja
_________________ Stefan Karlström |
![]() |
Skruva banåkabil
Trimguide Pinto?
|
761 besök totalt |