Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Däck till Superstage (splittad tråd)
846 besök totalt
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
thumbs up Försöker ragga tag i en uppsättning mindre fälgar + rdäck, skulle vara jäkligt kul att se vad bilen går för då, så om det är nån med en uppsättning 15 el 16" 4X100 fälgar (15 kan gå, dock ej alla) med slitna R-däck att låna ut över en dag är jag tacksam, mot ersättning givetvis

Blir nog riktigt kul iallafall thumbs up
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002

Johan CooperS skrev:
thumbs up Försöker ragga tag i en uppsättning mindre fälgar + rdäck, skulle vara jäkligt kul att se vad bilen går för då, så om det är nån med en uppsättning 15 el 16" 4X100 fälgar (15 kan gå, dock ej alla) med slitna R-däck att låna ut över en dag är jag tacksam, mot ersättning givetvis

Det kan du faktiskt få låna av mig, fast jag vet inte om ett par gamla Yokohama008 duger? iaf är det 205/50 R15...

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Figgz skrev:
Johan CooperS skrev:

Det kan du faktiskt få låna av mig, fast jag vet inte om ett par gamla Yokohama008 duger? iaf är det 205/50 R15...

Skulle vara kanon, tror allting duger, orginaldäcken är riktigt kassa tycker jag (ska bara köra slut på dom sen blir det andra grejer) Är det bara däcken eller är det däck + fälg? Kan ju pm:a om lite mer info isåfall så slipper vi flooda tråden
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002

Johan CooperS skrev:

Skulle vara kanon, tror allting duger, orginaldäcken är riktigt kassa tycker jag (ska bara köra slut på dom sen blir det andra grejer) Är det bara däcken eller är det däck + fälg? Kan ju pm:a om lite mer info isåfall så slipper vi flooda tråden

Fälg + däck... Vad är det för navhål på coopern?

Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Figgz skrev:
Johan CooperS skrev:

Fälg + däck... Vad är det för navhål på coopern?

4X100 Är det, ET kan variera rätt mycke...
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002

Johan CooperS skrev:

okej... fälgarna är 4*100 ET 49 med navhål 56,6, det är navhålet som kan få det att säga stopp... Du vet inte vad Coopern har?

Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Figgz skrev:
Johan CooperS skrev:

okej... fälgarna är 4*100 ET 49 med navhål 56,6, det är navhålet som kan få det att säga stopp... Du vet inte vad Coopern har?

Här är det jag hittat:
Bultmönster 4x100
ET 35-50mm
Navhålet 56,1mm

Gör det nått om navhålet är större på fälgarna?
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002

Johan CooperS skrev:
Figgz skrev:
Johan CooperS skrev:

Här är det jag hittat:
Bultmönster 4x100
ET 35-50mm
Navhålet 56,1mm

Gör det nått om navhålet är större på fälgarna?

Nope, det gör inget.
Fortsätter via PM.

Citera
Allmänt banåkaforum
Däck till Superstage (splittad tråd)
846 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande