Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
966 besök totalt |
Går i graven
Har aldrig ägt en bubbla men det är nog många som sörjer! Snacka om att överleva sig själv ![]() http://www.aftonbladet.se/vss/bil/st _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
Det är en sorgens dag för mig!
![]() Glöm bara inte bort vilken bil som bidrog med hjulupphängningarna till din bils moder, 924:an. ![]() Även pa din passar vissa delar "bolt on" fran bubblan. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
Mina föräldrar hade en folka när jag var liten, den brukade jag få köra in i garaget med tillhörande omvägar hemma på gårdsplanen. Då bestämde jag mig för att jag skulle ha en sån när jag fyllde 18, Volvo 142:an som de också hade var ju inte lika rolig att köra.
![]() Nån folka blev det inte, det närmsta jag kom VW var att jag valde mellan Golf eller Ascona inför 18-årsdagen, vad jag valde kan ni väl ana. ![]() _________________ MVH Ingmar Truedsson Opel Kadett GSi på bana |
![]() ![]() Själv har jag bara haft en Variant 1600 ett tag som familjebil. Lackade om den själv med elspruta..jättefint... ![]() A)(L _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
Jag var på en veteranfordonsträff i Eskilstuna igår och där var det en bubbla från 63, som gått 4000 mil!!!
![]() Den var som ny invändigt, i helt orört originalskick. Tom originaldäcken satt på, som den tidigare ägaren hade roterat runt på olika platser på bilen inkl reservhjulet. Själv har jag också en bubbla från 1965 i garaget fn som tillhör en släkting och som gått totalt 6 mil(!) efter totalrenovering för c:a 3 år sedan. Den är ev till salu. Ingen som är sugen på en sådan?!? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
Det är väl troligt att anta att varken Ferdinand eller Adolf kunde anta att bilen skulle tillverkas ända in på nästa årtusende
![]() Jag är uppväxt i 1600 Variant, så man har ju känslan insmord från början. Enda VW jag haft var en Golf och den räknas ju knappast i det här sammanhanget. JohanR _________________ Johan Rådlund |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
966 besök totalt |