| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Hjälm.
|
707 besök totalt |
|
Jag är ute efter en hjälm för att ha för bankörning... Har inte så bra koll på området med hjälmar så lite tips mottages gärna! Kan tänka mig både nytt och begagnat! /Magnus _________________ Magnus Lundberg NS 8.33.5 BTG (utan tak) |
|
OM inte budget är en jättefaktor så tipsar jag om Stand21 www.stand21.se Vintage serie som jag personligen tycker är skitsnygg..... finns både i öppen och integral-variant.
http://www.stand21.fr/vintage/F%2021 |
|
Den såg bra ut.... (kom dock inte in på deras webshop just nu så jag kunde se vad den kostade)
hur är det med vikt på hjälmen? Jag har ingen aning om vad som är "normal" vikt på en hyfsad racing-hjälm... Märkte när jag var nere och körde på Nürburgring nu för ett par veckor sen att jag hade känningar i nacken efter en dag (och då hade jag inte ens nån hjälm)... Och det lär väl inte bli bättre av att ha en massa extra vikt på huvudet i form av en hjälm. :-) Så jag antar att man ska ha en så lätt som möjligt. Någon som har några fler idéer/förslag eller kanske tom har en liggandes begagnad? /Magnus _________________ Magnus Lundberg NS 8.33.5 BTG (utan tak) |
![]() |
SÄLJES
|
707 besök totalt |