| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Vw golf II Gti 16v banbil
|
930 besök totalt |
|
Nu ska jag sälja min banbil eftersom den bara står och samlar damm. Bra utgångsobjekt att bygga vidare på eller att plocka delar från. Bilen är ej registreringsbesiktad i det utförandet den har nu, buren finns alltså ej i papperen! Info Kaross: - Kaross: Golf Gti 16v -88 (helt rostfri) - Fullbur(se bilder) - Standard 16v stolar(har underrede till "riktig" stol liggande) - Fästpunkter för 4p bälten finns. Info Motor/växellåda: - 2 liters 16v motor (block från 6a, topp från kr) har gått c:a 100 mil efter ihopsättning/renovering - Extraktor - Injusterat k-jetronik från KR motor - Standard gti växellåda Info Chassie/bromsar: - Skruvben(coilovers) runt om(fram FK, bak Jamex raceline med justerbar retur) - Polyretanbussningar i fram och bakvagn - G60 bromsar fram och bak med värmetåliga belägg(har gått c:a 100 mil) - Stålomspunna bromsslangar - Fälgar: oz racing superturismo 15" - Däck Yokohama A539(enhetsddäck i HT2 långloppserie) Skickar med två uppsättningar coilovers en FK och en Jamex raceline med justerbar retur. De främre jamex raceline benen behöver nya packningar(läckage). De bakre FK benen behöver nya stötdämparinsatser(en läcker). Har även en 16v växellåda med vw motorsport drevsats och sellholmdiff, värre bromsar och mycket annat som kan fås med mot pristillägg. Fler bilder se: http://pg.photos.yahoo.com/ph/ecaeko Bilen finns i Falun. Jag nås enklast på telefon 0706720277 Pris: 25000:-
|
![]() |
SÄLJES
|
930 besök totalt |