Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Undre fjäderskålar fram - går de att byta ?
855 besök totalt
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Tja, slänger ut frågan här också. Alla (utom jag ) verkar ju vara mekkunniga här

De undre fjäderskålarna i fram, kan man byta de utan att byta hela fjäderbenet ?
Jag har iallafall för mig jag sett någonstans att man kan köpa sådana skålar lösa
och sedan skära bort den gamla, rostiga skålen med vinkelslip och sedan svetsa dit nya fräscha skålar.
Hos BMW kan man ju bara köpa komplett fjäderben för 2400:-/stycket.. Detta gäller alltså en BMW E28.
Någon som vet var man hittar lösa sådana fjäderskålar (-tallrikar) ??

Mantorp
Här sen Nov 2002

Det borde ju gå att göra, men tusan vet var man hittar lösa tallrikar...

Hade haft en 240 hade det inte varit nga problem att lösa...

Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002

Micro har men inte för BMW..
Tror det är lättast (billigast) att leta efter ett fräscht fjäderben på skroten..

Skåne
Här sen Dec 2002

Jag bytte fjäderskålar för några år sedan på en e28a, då hade biltema fjäderskålar till e28an i sitt sortiment, men jag tror att dom har slutat saluförar dom. Men men har inte din lokala bildels månglare skålar som passar till e28an? (eller som bildelsimporten kallar dom, gammalt skrot)
Annars så står här en 520i på skroten i Perstorp som jag bytte skålar på för 5år sedan (med sänk fjädrar fram) Alt så har jag friska fjäderben (535) som jag kan tänka mig att byta mot fjäderben med kassa fjäderskålar...+ någon :- ;-)

855 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande