Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1143 besök totalt |
Godspeed Brakes?
Tänkte bara kolla med den samlade expertisen här på Rejsa om det är någon som testat broms-kit från Godspeed? Andra synpunkter? Tanken är att uppgradera bromsarna på min 9000 som inte riktigt matchar bilen i övrigt. http://www.godspeedbrakes.co.uk/ Tycker att deras priser är rätt OK... _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||
Med hänvisning till "andra synpunkter" tänkte jag bara kolla om du funderat på 9-5 Aero-bromsar och deras effekt under inbromsningarna och i plånboken?
De är rätt populära bland Calibra T. åkare. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
Det har jag faktiskt inte gjort, men första problemet jag kommer att tänka på är att 9-5:an är 5-bultad medan 9000 bara är 4-bultad... Hur är det med Calibran? _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||
Calibra och 9-5 Aero har 5/110 men det är, som Anders säger, bara att borra om. Huruvida oken passar i fästena borde någon i STCS kunna svara bättre på.
_________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
Har du bara något vettigt att centrera mot så kan du ta gammelskivorna som mall. Du måste nog fixa en centrerring till skivan för att den skall passa till ditt navhål också (du har väl 56,5 mm) _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
en halvdassig pelarborrmaskin är nästan en förutsättning för denna enkla operation
![]() det som är viktigt är att navhålet på skivan är samma som den gamla. om skivan inte får en bra styrning i centrumet så spelar det ingen roll hur bra bulthålen blir. den enda uppgiften bulthålen har är just bulthål. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
kollade lite mer data.
diameter 9-5 288mm. 9000 280mm samma tjocklek är det. verkar inte vara någon bra ide att byta till dessa. tänkte du använda original-oken eller byta till fetare?. det går ju att finna en passande skiva i mekonomens papperskatalog genom stl-guiden. hittade en mb-skiva på 300mm och 28mm tjock och 45,5mm navhöjd (saabens navhöjd är 43,9mm) _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
dude, jag kan nog svälja dina värden på navhålen om du accepterar att 9-5 Aero har 308 mm skivor med större ok än de fjuttiga 288 mm som övriga 9-5 delar med 9-3, Vectra B V6, Calibra T 95- mfl.
![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1143 besök totalt |