Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2007-06-30 SVKG, Sprint 3, Parkbanan.
1610 besök totalt
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003

Trådstartare

Jo nu är det dax igen tror jag bestämt.

Det verkar inte bli så bra väder om man kollar på svt.se och dess vädertjänst. Men det brukar väl inte hindra?

Vilka kommer?

Fixhult
Här sen Apr 2004

Jag var ute och kollade i eftermiddags.
Det är bara två rejäla vattenpölar nu. Men de är djupa. Om det inte kommer nåt regn innan lördag morgon så torkar nog den ena (den innan långa målsvängen) såpass att det bara är nån cm djupt på den grunda sidan (det var ca 5cm djupt där nu). Men det blåser rejält så vem vet hur mycket det torkar (marken är ju tätad så nedåt dräneras det inte).

Naturligtvis gör vi bedömningen på plats (vi får skicka ut nån sjua och testa om den flyter) men det är mest reko att meddela långväga gäster om läget innan.

Edit: Örk, det ser ju inte ut att bli torkväder i morgon direkt...
Nån som jobbar i närheten om kan svänga förbi och rapportera i morgon em (den stora vattenpölen syns från avspärrningskedjan så man behöver inte ens gå ur bilen)?

Struve
Öckerö
Här sen Nov 2003

Eftersom man inte har bil att köra med så kommer jag nog förbi å glor om nu inte det ska pissa då förståss........

Sommarbruks: Vectra OPC
Citera
Tommy.S
Göteborg
Här sen Apr 2006

Jag kommer om det inte börjar regna massa i natt.

M3 -87 2,4L Köhler
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Just nu började det regna lite här. Hur det ser ut på Arendal märker vi i morgon.

Tommy.S
Göteborg
Här sen Apr 2006

Var precis ute och spanade på banan.
Åk INTE dit.
Det är väldigt mycket vatten och det finns inte nån chans att det går att köra i morgon .
Hoppas ni hinner se detta innan ni åker ut.

M3 -87 2,4L Köhler
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

Tommy.S skrev:
Hoppas ni hinner se detta innan ni åker ut.

Jag brukar faktiskt kolla här innan man åker på banträffar och sånt så det inte blir inställt. Men idag så tänkte jag att regna gjorde det ju inte och värre oväder än detta har man ju varit och kört i där ute. Men det kom väl runt tio bilar kanske eller nåt sånt och folk verkade inte vara för ledsna för detta ändå, så vi var väl några som stod och snackade skit några timmar istället, kom väl där ifrån runt 11 eller nåt.

Niklas Falk i den större av pölarna. Idag var det rekordlånga vattenpölar, djupet gick inte heller av för hackor...

'1275GT's fina bil var det första gången jag såg, asläcker tyckte jag. thumbs up

'Andersss' Polo 6N2 GTi.

'oje' hade visning på maskinen i 1303:an. thumbs up

Det var nog allt, vi hoppas på bättre väder nästa gång.

Köping
Här sen Okt 2005

Re:

Barbapappa skrev:
1275GT's fina bil var det första gången jag såg, asläcker tyckte jag.

Jöses vilken läcker bil! Bra skick på den ni thumbs up

Borås
Här sen Jun 2003

Stellan ringde mig precis efter klockan 7 och sa att jag kunde vända om. Då var jag mellan Bollebygd och Hindås. >

Jag tog bussen från Borås 06.35 igår fredag för att åka till garaget och fixa det sista på Coopern inför Sprintet. Kollade tändningen så att den stod rätt, bytte till en tempgivare som gav rätt värde, så att mätaren inte visar maxtemp hela tiden, skruvade dit en backspegel på förardörren och kopplade in en lampa för oljetrycket. Sådana här småsaker som aldrig hinns med i vanliga fall. Och så blir det inget sprint. Åkte till garaget och monterade en slutdämpare på Citroenen istället. Så nu är den lagom tyst.

Nu är Coopern godkänd hos SBP också. Jag och äldsta dottern var iväg i veckan och fick godkännt de två tvåorna som jag fick vid första försöket.

Kollade lite toppfart efter att jag vänt om hemåt igen förresten. Vid 7000 rpm så visar hastighetsmätaren full tank. Det borde bli någonstans 200 - 210 km/h. Men som vanligt så visar mätaren helt fel. Skulle tro att det inte är mer än 165-170. Men i en koja så räcker det till.

1610 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande