Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3-04
2376 besök totalt
Jens Pettersson
Ramnäs
Här sen Feb 2003
Inlägg: 348


Trådstartare
Hej alla,nu har man gått och blivit ägare till en M3,bilen är orginal förutom att det sitter H&R sänknings fjädrar på den,jag kommer ha bilen så ett tag men är det nån som har några roliga grejer att sälja till bilen så tipsa gärna man vet ju aldrig vad som händer .
Det kommer bilder snart på den.

Mvh Jens

_________________
jens pettersson
Citera
Jens Pettersson
Ramnäs
Här sen Feb 2003
Inlägg: 348


Trådstartare
Idag så vart det en beställning till PEAN sweden på carbotech XP 8 klossar runt om och stålomspunna slangar och performance friction skivor fram,hoppas det kommer funka.Verkar vara en bra kille den där Per Stacke thumbs up .
Kommer nog bilder snart,har ingen kamera som funkar just nu.

/Jens

_________________
jens pettersson
Citera
Conny
Stavsjö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 648



Grattis till en kul kärra!

om Stacke hjälpt dig med bromsvalet så har du garanterat fått bra grejor. thumbs up
Blir du riktigt biten av bankörning så finns det ingen ände på uppgraderingarna... men du har börjat i rätt ände när du uppgraderar bromsarna!
Glöm inte att byta till en bra bromsvätska också, Motul RBF 600 eller Castrol SRF rekommenderas av många med lite tyngre bilar som tex M3...

Lycka till!

_________________
Conny Palm -BMWSC-BMWCS-
BMW 320i
BMW 330i
BMW 530d

http://www.garaget.org/?car=8980
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092



Najs Automobil!

Bli inte besviken om du måste koppla ur sensorn för bromsslitage med XP8 beläggen, det fick jag göra, det passade helt enkelt inte.

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Jens Pettersson
Ramnäs
Här sen Feb 2003
Inlägg: 348


Trådstartare
Conny skrev:
Grattis till en kul kärra!

om Stacke hjälpt dig med bromsvalet så har du garanterat fått bra grejor. thumbs up
Blir du riktigt biten av bankörning så finns det ingen ände på uppgraderingarna... men du har börjat i rätt ände när du uppgraderar bromsarna!
Glöm inte att byta till en bra bromsvätska också, Motul RBF 600 eller Castrol SRF rekommenderas av många med lite tyngre bilar som tex M3...

Lycka till!


Tackar,jo den är riktig rolig och svänga med,avsevärt mycket mer lättkörd än porschen jag hade,fast rätt mycket slöare...

/Jens

_________________
jens pettersson
Citera
Jens Pettersson
Ramnäs
Här sen Feb 2003
Inlägg: 348


Trådstartare
Joan skrev:
Najs Automobil!

Bli inte besviken om du måste koppla ur sensorn för bromsslitage med XP8 beläggen, det fick jag göra, det passade helt enkelt inte.


Hej.
Jo jag läste det i din tråd att du fick göra det

/Jens

_________________
jens pettersson
Citera
Jens Pettersson
Ramnäs
Här sen Feb 2003
Inlägg: 348


Trådstartare
Nya bromsar monterade,verkar funka bra,får se på nåt banmöte hur dom funkar "in action" .Har även beställt K&N luftfilter kit så man tar bort hela luft burken och ersätter det med kittet,får se om det kan bli några bilder snart på kärran.

/Jens

_________________
jens pettersson
Citera
Jens Pettersson
Ramnäs
Här sen Feb 2003
Inlägg: 348


Trådstartare
Mellan regndropparna idag så vart det några bilder med brorsans kamera.





Ett par bilder på luftfilter kittet från K&N som är till salu,se under köp och sälj.






_________________
jens pettersson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3-04
2376 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande