Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES
![]() |
8 besök senaste veckan (2459 totalt) |
Jag letar efter 8 stycken muttrar/brickor enligt bild.
Skall vara till Revolution 5 Spoke. Högergängade. Total längd cirka 49 mm. Längd på "cylinder" cirka 35 mm. Bricka cirka 4.5 mm tjock. "Cylinder" diameter cirka 17 mm. Någon som har till salu? /Magnus ![]() ![]() _________________ Magnus Bengtsson |
_________________ //Rikard Söderqvist |
Jag köpte mina på Rallydesign.com (uk)
inga blodiga priser men undrar om inte toleranserna var lite si och så? har fått för mig att ytterhylsan skall sitta med nästintill greppassning mot fälgen fast det var rätt bra frigång på mina. Garagepolarna är i garaget imorrn, ngn av dom kan ju plocka fram en av mina för lite kvalitetskontroll om du har vägarna förbi (Malmö). /Habbe _________________ Mattias Habenicht HMS |
Gå till en mekanisk verksta så finns det sexkant stång de kan svarva ner och gänga upp, eller oim du har möjlighet och göra det. Vi fick göra det själva till våra fälgar förra året då tre mutrar kommit bort. Dock blev det 22ans hylsa på de istället för 21an, men det går säkert och hitta rätt om man inte tar det man har på hyllan..
![]() |
Har du fått tag i hylsor? Skulle i så fall vara tacksam ifall du kan berätta hur/var du fick tag i dem. Har själv liknande bekymmer med min Bertone, dock Compomotivefälgar.
Mvh, David _________________ David Karlsson Alfa GTJ 1600 -75 med tuff motor och lite väghållning. Vissa skulle kalla den skabbig, själv föredrar jag rejsigt bruksskick med vacker patina. |
Hej,
Jag kommer att låta tillverka ett antal av denna typ av "mutter" efter semestern. Behöver till en Lotus Super Seven då jag var tvungen att slå sönder låsmuttrarna.. Någon som är intresserad att köpa. Antalet kommer givetvis att påverka priset. Återkom snarast med antal, längd och gänga. MVH, Ulf ![]() _________________ Ulf Danielsson |
Har idag fått hem en laddning hjulmuttrar till Revolution med M12-1.5 gänga.
Är rädd att dem inte passar mina fälgar då jag fått 11/17" hylsa och inte 5/8" som mina fälgar är. Jag köpte 18 st så jag kan ev sälja dessa till självkostnadspris = 420 kr + ev frakt i Sverige _________________ Jonas Ek Bygger Locost Seven med Alfa Romeo drivlina, SFRo1 klart! Alfa Romeo 75TS- 90 Triumph Spitfire MK3- 70 Triumph TR3A -61 |
![]() |
SÄLJES
![]() |
8 besök senaste veckan (2459 totalt) |