Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-07-28 Uråsa Slalom
1 besök senaste veckan (2308 totalt)
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1484


Trådstartare
Vill egentligen bara tacka Björn, olof och resterande som stod bakom denna träffen. Det var mycket trevligt och banan vi körde var överlägset den roligaste jag har kört på Uråsa. Alltså den som det blev efter omläggningen.
Hoppas att någon har lite bilder att lägga upp.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
Naqref
Christianstad/Scania
Här sen Jul 2005
Inlägg: 3300



Mycket bra och trevligt arrangerat. Fast jag tror de som borde vara mottagliga för det kanske inte är närvarande just nu.

Jag gillade banläggningen före omläggningen mest. Fast kanske för att jag var överlägset* snabbast där! På den andra banan var jag bara snabbast framhjulsdrivna, snabbast veteranbil, snabbast för pengarna och snabbast per hästkraft (om man räknar bort tvåhjulingarna)men långsammast totalt.

*Jag var den enda som fick en tid ö h t

_________________
Anders Eriksson
Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon.
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1484


Trådstartare
Jag studerade din Scirocco i "driftingrondellen" och var bergsäker på att den skulle trehjula men på något sätt lyckades bakre innerhjulet vara kvar i backen. Det lutade rätt bra där
Men den gled igenom riktigt fint.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10149



Nu är det fest på logen, men jag smet iväg för att posta några bilder.

Är jag först på rejsa.nu med att köra BMW750iL på konbana? Hade full bil på alla varv och fick ändå till ganska bra tider.

Björn lånade min kamera och fick till de här bilderna:




_________________
Anders Hansson
Citera
Naqref
Christianstad/Scania
Här sen Jul 2005
Inlägg: 3300



Joakim Winkler skrev:
Jag studerade din Scirocco i "driftingrondellen" och var bergsäker på att den skulle trehjula men på något sätt lyckades bakre innerhjulet vara kvar i backen. Det lutade rätt bra där
Men den gled igenom riktigt fint.


Körtesy: VolksWagen AG. Det är ju (bortsett från de sänkta fjädrarna) samma chassie som en Golf 1100 från -75 och då var det inte pengar till nymodigheter(nåja) som krängningshämmare.
Jag blev faktiskt själv imponerad över hur neutralt den gick. Kanske berodde det på att jag slängde ut all dödvikt bakifrån i form av bl a reservjulet.

sweanders skrev:

Är jag först på rejsa.nu med att köra BMW750iL på konbana?

Hade inte Kraniel en dylik och körde han konbana med sin? I vilket fall så var det en galet bra tanke.

_________________
Anders Eriksson
Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon.
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10149



Nä, jag messade Kraniel om saken under dagen och han erkände sig ödmjukt besegrad. Hans bil hade ju bara åtta cylindrar.

_________________
Anders Hansson
Citera
FSRS
Växjö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 7



Tackar också för en mycket bra dag och härligt ös på kvällen! Väldigt fint ordnat!

///Filip

_________________
Filip Sporre
Citera
Jesper Alvarsson
Växjö
Här sen Aug 2006
Inlägg: 19



Joakim Winkler skrev:
Vill egentligen bara tacka Björn, olof och resterande som stod bakom denna träffen. Det var mycket trevligt och banan vi körde var överlägset den roligaste jag har kört på Uråsa. Alltså den som det blev efter omläggningen.
Hoppas att någon har lite bilder att lägga upp.


Instämmer till fullo, till och med vädret ordnade till sig. Och tackar för en trevlig kväll.

_________________
Jesper Alvarsson

Dodge Viper SRT-10
BMW Z4 3,0i Supercharge (E85) [Såld]
BMW e36 328ci [såld]
Mazda MX-5 Miata [såld]
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



Tack för alla glada tillrop och deltagande på Uråsa och festen på kvällen som verkligen var årets skiva!
Allt flöt på relativt smärtfritt för oss på dagen trots lite motig morgon med ösregn, farlig bana, jag utanför banan
Jag har massa bilder både från dagen och kvällen men inget bra fotoredigeringsprogram så det kommer senare.

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
Eftersnack
2007-07-28 Uråsa Slalom
1 besök senaste veckan (2308 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande