| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Dragbil? BMW530i V8 Svartmetallic, Touring
|
1244 besök totalt |
|
530i Touring -93a -22000 mil *Lilla V8:an *Manuellt växlad *HELT rostfri, ärligt, vi kan gärna titta under i smörjgropen *Dubbla takluckan *Dragkrok *Grå skinnklädsel, specialversion med grova sömmar *Trä i inredningen *All EL fungerar men handtaget till bakluckan är det lite glapp i *AC fungerar EJ Inga fel i motor eller drivlina, färddatorn säger 9.8l/100km, detta är snitt på 2000 mils körning till och från jobbet, haninge-södertälje, mycket landsväg. Många saker bytta under vintern, servopump vattenpump termostat och startmotor. Bilen har i nuläget fina All-round friktionsdäck på 15tums hartge fälg. Sommardäcken är slitna och sitter på 15 tums BBS orig fälg. Nybesiktigad i slutet av Maj. Skattad året ut. Bilen har följande fel förutom att sommardäcken är slitna: * Bussningen kring en kränghämmare i fram är sliten så ibland "klonkar" det lite om framvagnen * AC trasig samt att kupéfiltret bör bytas * Dörrsidan till passagerardörren sitter lite löst i nerderkant * Två stenskott i rutan, inga sprickor och inte i siktfältet * Bromsarna är snart slut och bör bytas runt om. De gick igenom besikltningen galant och det blev ingen anmärkning men man ser att beläggen snart är slut, kanske bör även skivorna bytas. Jag har använt bilen som en pendlarbil, ca 60 mil i veckan nu hösten-06 till sommaren-07 men ska nu sälja den för att jag har fått tjänstebil via jobbet. Priset: Jag är nöjd med 25'000. Telnummer: 0739968999 MVH Michael Vallinder _________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
|
Hehe, tack för tipset
Är så van att man fyller i sånt i andra menyer så jag glömde det i texten.
22 000 mil iaf. Jag vet inte om det är okej att annonsera bruksbilar här på forumet men jag är desperat Dessutom är det en utomordentligt fin dragbil.
_________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
|
Kan fota nästa gång jag är vid bilen, den står vid min gamla lägenhet osv.. kommer nog inte dit föränns på fredag tror jag. Då ska jag dit och städa ur allt ur lägenheten/tvätta bilen osv.
Men det är en helt vanlig E34 touring med 15 tums hartge typ 7 smala raka ekrar. Vita blinkers. Inga skador eller nånting sånt. Diamantschwartz heter lacken har jag för mig. Inredningen är som sagt GRÅ. Grått skinn med stora feta sömmar, gråa mattor, träinslag i dörrar och instrumentering om jag minns rätt. _________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
![]() |
SÄLJES
|
1244 besök totalt |