Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Vilka drevsatser passar i BMW`s diffar med 188 hus?
2014 besök totalt
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Trådstartare

Har ett 188 hus till en E30 som jag skall bygga om till högre utväxling (gärna över 4,27) och undrar om drevsatserna från 168 & 210 husen också passar?

Någon som har tips på vart man kan hitta drevsatser? (över 4,27 är svårt att hitta)

Vingåker
Här sen Maj 2006

Drevsats från 168 och 210mm passar inte, kronhjulen är lika stora som lamellerna.

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

Niklas Rosell skrev:
Drevsats från 168 och 210mm passar inte, kronhjulen är lika stora som lamellerna.

Det var det jag misstänkte, tack för svaret!
Ngn som vet var man kan hitta drevsatser förutom på skroten där 4.27 utv & högre inte växer på träd precis

Kalix
Här sen Nov 2002

Tror Khöler kan fixa, vet att han har ordnat nån 5.18 till rallycross. Annars finns det E46 DTC utväxlingar på BMW.

33127749626 = 4,63

Edit: E46 verkar har 168 huset så det passar ju inte.

Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Bara som en information så ska du nog kolla med reglementsgruppen hur tolkningen av utväxlingar är för klass standard. Vill ha det till att samtliga original monterade utväxlingar är ok...dvs, inte sådana framtagna enbart av/för BMW Motorsport.

Mig veterligen är det 4.45 som är lägsta möjliga standardutväxling, men minns inte om den finns som 188.
168 finns den som dock...4.27 finns ju oxå som du säger till 188 men sedan blir minnet svagt igen.

Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

Andreas Lidström skrev:
Bara som en information så ska du nog kolla med reglementsgruppen hur tolkningen av utväxlingar är för klass standard. Vill ha det till att samtliga original monterade utväxlingar är ok...dvs, inte sådana framtagna enbart av/för BMW Motorsport.

Mig veterligen är det 4.45 som är lägsta möjliga standardutväxling, men minns inte om den finns som 188.
168 finns den som dock...4.27 finns ju oxå som du säger till 188 men sedan blir minnet svagt igen.

320i Touring/Cabrio finns som 4,45 med "sperre", dock så kan jag inte ur ETK utläsa om det är 188 huset eller 168. Får väl fråga regl gruppen då eller börja åka mod med S14 spis...

2014 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande