Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-08-11 MSLS sviesta racerapport Jimbenracing
1516 besök totalt
Jim Bengtsson
Anneberg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 119


Trådstartare
MSLS 11/8 Sviesta

Efter ett uppehåll över semestern var det nu dags igen för RACE! Vi kom som vanligt upp till Linköping på fredagskvällen. Träningen den här fredagen var den lugnaste på länge för vår del. Vi hade fått bukt med våra bromsbekymmer förra tävlingen så vi behövde bara köra några varv var runt banan för att hitta formen igen. Under semesteruppehållet hade vi fått dit lite dekaler samt lackat om bilen lite. Nu ser bilen ut som vi hade planerat från början.

Lördags morgon. När vi tittade ut ur lastbilen var himlen ungefär lika grå som en måndagsmorgon i november. Vi kunde bara hoppas på att regnet skulle hålla sig borta. Idag var det Åke som hade fått äran att starta i vårt team. Vi hade tredje startspår med MP och Celerior framför oss. Åke var som vanligt bra med i starten. När det gått ca en halvtimme kom regnet, i form av fyra stänk. Efter dessa stänk sprack himlen upp och solen kom fram på allvar. När ca 55 varv av tävlingen var avklarad var det dags för pacecar att rycka ut. Forema hade fått bekymmer med växellådan och stod still utefter banan. Vi tog beslut om att plocka in Åke för ett förarbyte. Klas tog över rodret. Efter ca 20 min på hans körpass gick pacecar in och Klas fick gasa lite med bilen för första gången på månader (körde inte förra tävlingen pga sjukdom). Han lyckades hitta tempo bra och höll vår ledning resten av sitt pass. När han kom in var det Jims tur att köra. Vid detta laget hade solen kopplat sitt grepp om dagen och frambringat riktig högsommarvärme. När Jim varit ute ca 50min hörde vi honom ropa på radion att han var trött. Han lyckades ändå kämpa sig genom sitt pass ände till slutet. Min (Marcus) tur att köra. Vid tankningen lyckades vi inte fylla tanken helt. Jag gav mig ut och körde utan bekymmer ända tills det var ca en kvart kvar på mitt pass. Då tändes tanklampan. Det fanns bara en sak att göra, slå av på tempot och spara soppa. Lyckades bra med detta och kom in till bytet med lite bensin kvar i tanken. Tid för Åke att köra igen. Denna gång fyllde vi fullt i tanken och han gav sig iväg. Hans pass löpte på bra utan större bekymmer. Vi bestämde pga värmen att förarbytet skulle ske i depån så vi kunde skruva bort höger sidoruta. Sagt och gjort rutan åkte väck. Klas kunde sedan köra sitt pass utan bekymmer. Efter Klas var det dags för mig att ta bilen till mål. Kände direkt när jag kom ut på banan att rutan hade gjort susen för värmen i bilen. Jag lyckades utan större bekymmer ratta hem bilen och därmed vår fjärde klasseger i rad! Vi lyckades denna tävling även komma fyra totalt.

Tack alla som hjälpt oss göra detta möjligt!!

Jimbenracing

Vid tangentbordet Marcus Johansson.

_________________
Jim Bengtsson
Citera
z3cab
Linköping
Här sen Jan 2005
Inlägg: 280



Grattis till ytterligare en förstaplats! Ni blir svårslagna i klass 4 i år.

Jag kan intyga att det var riktigt varmt även denna tävling, som tur var hade vi redan från början plockat bort en sidoruta eftersom vi var oroliga för regn och immiga rutor, snacka om att spå fel väder...

Nu ser vi fram mot femte och näst sista loppet för säsongen den 15/9 på Sviestad, samt finalen den 6/10 på Mantorp!

Mvh

_________________
Rikard Karlsson, TBR-Racing
Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing
Kassör, LMS Racingsektion
Citera
Jonas W
Ulrika i Österrgötland
Här sen Dec 2006
Inlägg: 133



Grattis till klass segern i klass 4 och till totalledningen i cupen, 13,5 poäng före 2:an TBR.

För våran del gick det som vanligt det här första året, diverse problem. 2 förpumpar som slutade fungera.
och som avslutning oljud i bakaxeln (visade sig vara lagerhaveri) så vi parkerade när det var ca 30min kvar, det var nog tur för när vi backade av kärran hemma så skar avgas kammen i toppen.......

Bara att gräva djupare i plånboken och hoppas alla grejjer kommer innan nästa tävling.
Kunde ju vara kul att för omväxling få köra en hel tävling utan att behöva stå i depån.

_________________
Jonas Wiborg


Corvette C6 2,3Turbo
Nr 24 i www.MSLS.info
RIP Ascona B 2,3 16V
Citera
GREYHOUND
Norrköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 480



Bra Jobbat TBR OCH Jimben
Nästa gång ska vi piska er (om vi har turen på vår sida).

Hällsningar Micke FOREMA BIL.

_________________
Mikael Ståhling
Citera
Eftersnack
2007-08-11 MSLS sviesta racerapport Jimbenracing
1516 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande