| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Alfa Romeo 33 1.7 IE -88 (nybes oktober)
|
1332 besök totalt |
|
Hej! Jag har lite för många bilar så tyvärr måsta jag avyttra lite. Alfan har gått strax över 11.000 mil. Bilen är i fungerande bruksskick. Jag köpte den för att jag hade funderingar på att bygga banräser av den men det vart aldrig av. Istället pendlade jag med den till jobbet varje dag i 6 måndader tills det var dags att ställa på Fiaten. om man skall köra bana med den behövs nog ett par nya dämpare då dom nuvarande är lite svampiga. Det jag har gjort: Bytt termostat 2006 Bytt tändstift, rotor och fördelarlock 2006 Bytt gasfjädrar till bakluckan 2007 Bytt en fjäder fram pga. nerslag på bes. 2007 Rost finns på vanliga stället ovanför tanklocket och småbubblor på andra ställen. Dock tycker jag den har klarat sig väldigt bra till skillnad från många andra 33or. Småbucklor här och var. Förarstolen är väldigt sliten på vänster sida vid insteget. Sommardäck med ok mönster och vinterdäck med mycket bra mönster medföljer.
Ingen finbil men ett helt ok åk. Bilen skall besiktas nästa gång i november. Bokad tid till sista veckan finns. Förra gången gick den igenom utan anmärkning. Hade tänk mig 8.000 Kr. Nytt pris 6.000 Kr. 070-3288352 mvh Tobias _________________ Tobias Carlsson Suzuki Swift Sport Porsche Boxster S (Såld) |
||
|
Re:
Jo. Men jag har redan en för mycket. Får jag bitcha om våra regler? https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Sedan kan du prova på http://www.alfapower.nu/annons.php |
||
|
Nu är den besiktigad. En fjäder fick bytas för att få den igenom.
Dock har syncringarna på 2'an och 4'an blivit lite dåliga så det händer att dom växlarna rammlar ur ibland om man inte har handen på växelspaken. Byt låda eller kör den som den är. Jag har pendlat 1,5 månader och tycker inte det är så jobbigt
Jag sänker därför priset till 6.000 Kr. _________________ Tobias Carlsson Suzuki Swift Sport Porsche Boxster S (Såld) |
||
![]() |
SÄLJES
|
1332 besök totalt |