| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
www.meckasjalv.se
|
1734 besök totalt |
|
Re: www.meckasjalv.se
Jag har sett filmen och kan varmt rekomendera den till folk som inte anser sig vara väldigt duktiga på motorer! Dom beskriver både ytligt och grundläggande hur en motor fungerar (i det här fallet just en cheva smallblock) samt hur man trimmar den på ett vettigt sätt. Man blir absolut inte dummare av att se den iaf
Den blir särskillt värd pengarna om man precis har tänkt renovera/trimma sin cheva sb. |
||||
|
Re: www.meckasjalv.se
Finns det någon mening om man inte alls har intresse för jänkmotorer? Utan istället är mer inne på tyska fyror... _________________ Linus Frantzich - Olsson Saab 900t -95 (Bruksbil) Bmw 318is 16v -90 (Projektbil/Blivande banbil) |
||||
|
Jag har sett den men tycker verkligen inte den är att rekomendera! Har dock inte sett hela då jag tröttnade.
Jag hade hoppats att man skulle få tips på hur kanaler, insugsrör och liknande ska vara utformade för bästa effekt men allt de gjorde var att skruva bort den gamla prylen och skruvade dit en annan som gav mer effekt. Budskapet var: "Ju mer effekt desto dyrare trimprylar måste du köpa." Logiskt javisst, men inget jag inte redan visste...
_________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
www.meckasjalv.se
|
1734 besök totalt |