| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
s:Alfa 75 TURBO, banbil. (plåtar finns) BUD!!
|
1371 besök totalt |
|
Säljer mitt projekt. Alfa 75 turbo 88:A ombyggd kaross med gtv front (runda lysen). Hem byggd front, mkt bra gjord dessutom. EVo scoop i huven evo vinge Glasfiber baklucka Nya bakljus och reflexramp. Sitter 30mm torrisions stavar monterade, men karossen är förbered för coilovers. Gula koni sitter på nu. Fram vagnen är nyblästrad och lackad. Nya powerflex bussningar monterade. Broms skivor från BMW 325 e36 med volvo 4kolvs ok och tarox racing belägg. Stålomspunna slangar. Ny framruta är monterad,resten av rutorna är av lexan, där filmen fortfarande sitter på. Bur är isvetsad och lackad, det som finns kvar inne i bilen att göra, är att bygga instrument panel och dörrsidor + all eldragning. En OMP extra stol sitter i. Motorn: 1.8 liters turbo som är genom gången. Förgasarkammar Dubbla separata spjällhus (weber40) Ny turbo, vet ej modell men skall klar uppåt 350++ nånstans. Blåa volvo spridare. Pro spark tändning och insprut. Större alu kyl samt en evo 6 intercooler. Dubbla Apple ljuddämpare Ny genom gången turbo låda med sinterkoppling. Det som är kvar att göra på bilen är: Bygga Avgassystem Inredning Bygga pleniumkammare till spjällhusen. Dra elen och koppla in sprutet. plus lite till som jag inte kommer på nu
Alltså en vinters jobb och du har en bil som slår det mesta, riktigt snygg är den också. Finns bara en 75:a mig veterligen som ser ut så här. Har säkert glömmt en massa, men den bör ses! Lägg ett bud. // Anders 070 7195600 _________________ Anders Schuldt |
![]() |
SÄLJES
|
1371 besök totalt |