| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Fråga vid val av Teleflex
|
1625 besök totalt |
|
Vilken Teleflex funkar bäst som vajer mellan spakställ och växellåda? Är kabel 292211 på sid 22 i katalogen nedan stum nog för att man skall få exakta växellägen? (det gäller en applikation med 2 vajrar till en bilväxellåda) http://www.comstedt.se/webb/marin/ka _________________ Calle Olsson |
|
Glappoflex kallas det även...Iaf när det gäller deras styrsystem till båtar.
Men det funkar iaf bra till växlingen på min båt. Har en liknande vajer där. Mycket hänger på hur exakt och glappfri spaken är. om man jämför t.ex en Yamaha växelspak till en utombordare med mitt Kiekhaefer reglage så kan man inte tro att det är samma vajer. |
|
Jag har använt deras vanliga "snikkabel" den svarta ganska tunna med M5 gänga på stängerna. Funkar riktigt bra nu men planen är att nu när man vet att spakställ mm lirar bra så skall jag försöka hitta något med ännu mindre glapp och mindre friktion. Jag har kännt orginalmontage som glappar mer än mitt så så himla illa är det iaf inte
B&M som säger sig sälja top of the lite wire för just bilar är dock helt J¤#@a värdelösa. Glappar och jag har haft av två stycken, Kristian har också haft av en. Stay away! _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1625 besök totalt |