| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
vilken diff har ni på er e30
|
613 besök totalt |
|
ni som har en e30 med diffad bakaxel, vad kör ni med? har en bmw 325 e30 som jag skulle vilja skaffa en diff till för gatåka och även banåka.. så jag skulle vilja veta vilken diff som vore bra för min bil. tack på förhand _________________ Jens Rahm BMW 325 e30 JR Performance www.streetx.org http://www.garaget.org/?car=80785 |
|
Det där beror ju helt och hållet på vad du har för personliga önskemål och krav på din bil och hur du vill att den skall uppföra sig.
Många som kör bana med E30 325 kör med väldigt hög utväxling, tex. 4,10:1 eller ibland högre. Fördelen med hög utväxling är att bilen blir rapp och att varvförändringarna inte blir så stora mellan växlingarna. Nackdelen är då att den kanske inte går så fort och att motorn hela tiden måste arbeta på ett högre varvtal för att uppnå ungefär samma resultat som tidigare. Kan inte rekommendera så höga utväxlingar för gatkörning. Kan tänka mig att 3,73:1 eller 3,91:1 kan vara en behaglig medelväg. Det finns säkert någon däremellan oxå, har det inte i huvudet just nu bara.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
![]() |
Skruva banåkabil
|
613 besök totalt |