Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
2002 besök totalt |
Varför använder Rejsa hela bredden på skärmen?
Köpte en 22" Widescreen skärm idag. Känns lite dumt att rejsa alltid utnyttjar hela den tillgängliga bredden på skärmen. För att det ska funka vettigt och ha lite andra grejer uppe på skärmen samtidigt måste man anpassa storleken på fönstret. Bilden nedan visar vad jag menar. Har iaf plats för långa topics nu ![]() ![]() Andra forum har en maxbredd vilket funkar betydligt bättre. _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||
Re:
Maximerar jag inte webläsaren måste man hålla på och ändra storleken på fönstret. Sen finns det vissa sidor som har stora bilder och då måste man maximera webläsaren då istället. Min poäng är mest att det inte finns någon anledning att tillåta rejsa att vara 1650 pixlar bred då man ändå har storleksbegränsning på bilderna. De flesta sidor har en begränsning på maxbredd men inte rejsa. Texten i många inlägg blir gärna på bara en rad och mer svårläst. Gillar att ha fönster maximerade på skärmen. Ligger väl kvar sen fösta datorn då man körde 800*600 på en 15" skärm iofs ![]() _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||
Jag tycker det är bättre att inte ha någon maxbredd. Då får ju användaren bestämma själv hur mycket plats sajten får ta på skärmen. Rejsa föregår med gott exempel och andra borde lära!
![]() Jag brukade också tycka om att ha maximerade fönster på min 15", Men på den 24" wide jag har nu så blir det ju ganska fånigt. |
||
Re:
![]() Men att titta på film eller likande med skärmkanter i mitten går ju inte (så hemma är ju en wirdescreen bättre). Finns det inte tilläggsknappar (som lägger sig bredvid min/max/stäng) som maximerer till 1024 bredd eller liknande? |
||
Det enda jag kan störa mig på med Rejsa är när en del laddar upp JÄTTESTORA bilder!
En automatisk maxstorlek hade varit fint. Typ 800* *** brukar jag göra mina. |
||
Det beror på phpBB-temat och dess CSS-kod.
Koden bestämmer om sidorna ska ha en bredd på säg 800 pixlar eller "flytande" beroende på skärmupplösning. Ett alternativ vore att man själv kunde välja tema i profilen, phpBB har stöd för det. _________________ Johan Nilsson Renault Mégane Coupé |
||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
2002 besök totalt |