| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
styrstifft koppling
|
1015 besök totalt |
|
styrstifft koppling
ska byta koppling på min turbokonverterade miata. har original koppling nu å den kommer nog inte palla med den nya effekten:( tog ner låda, koppling å svänghjul idag. ser då att anliggnings ytan på svänghjulet inte e så där jätte jämn. skulle mao behöva svarva det. försökte få bort styrpinnarna i från tryckplattan men lyckades inte:( kan man värma på svänghjulet för att underlätta demonteringen. eller e det risk att det slår sig då? behöver man överhuvudtaget styrstiften? eller räcker det med bultarna? kanske inte centrerar riktigt då? _________________ per nilsson BMW M3 97 mazda mx5 93le (TURBO) |
Hmm, Du skall nog inte värma på svänghjulet. Försök med gummihammare och tålamod. om det finns utrymme för en avdragare kan det vara ett alternativ. Ett alternativ till att svarva ner ytan på svänghjulet, kan vara att planslipa det istället.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
|
Hade inte vågat sätta ihop det utan styrtapparna.
När jag planade mitt svänghjul så hade motorfirman en fiffig avdragare som funkade så att ju mer du tog i ju mer greppade/klämde de om tappen. På den är det som en glidhammare. _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
|
|
Kan man inte borra ett litet hål från baksidan och sedan knacka ut styrpinnarna med en dorn. När allt sedan skall ihop igen kan man väl fylla ut hålet med en liknande bit metall igen?
_________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
![]() |
Skruva banåkabil
styrstifft koppling
|
1015 besök totalt |