| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Mercedes 190 2.3 16v 1985
|
3004 besök totalt |
|
Hej, sätter ut annonsen åt en vän. Mercedes 190e 2.3 16v 1985 utan kat. säljes på grund av att han inte har tid att färdigställa projektet. Perfekt utgångsobjekt att bygga räserbil av, privat eller till långlopp. Bilen är delvis demonterad: inredning, stolar, instrument, el m.m. är delvis urmonterat. Karossen är 95% rostfri och fin i lacken. Länkarm vänstersida fram är krokig och måste bytas. Motorn är demonterad, men komplett(stakar, vevaxel, kolvar, kamaxlar, topp). Motorn ger 185hk orginal och toppen är utvecklad av Cosworth. Påbörjat turbokonvertering av motorn, grenrör är färdigsvetsat. Riktigt fin sugmotor med stor potential. - 5-växlad Getrag dogleg växellåda, dvs ettan neråt. - Lamelldiffad bakaxel. - Skinnstolar el, skinnbaksäte. - 17" OZ fälgar med Yokohama däck. - Lastbilsturbo T04. Massor med delar. Bilder finns på denna sida: http://s242.photobucket.com/albums/f Pris: 10 000 kr Säljes endast komplett Ring Micke för mer information, 0735 820 482 . Bilen finns nära Väster Haninge och kan visas om köpintresse finns. _________________ Christopher Pihl Calibra TURBO -94 Ascona Voyage 2.1 TURBO -71 Ascona sedan 2.2 -75 |
|
Lite svar på era frågor
Eftersom att bilen står i mitt garage så tar jag mig friheten att svara lite på era frågor, gällandeden rost som finns på vev och kamaxel så är det endast ytrost (det ser klart värre ut på bilderna än i verkligheten) Skicket dvs slitaget kan jag dock inte svara för men motorn gick mycket bra utan olje/soppa rök när den gick senast. Motorn man ser i stativet på bilderna är tom innuti så det är bara ett block och en topp typ. Jag funderar på när bilen plockades isär............................jag tror det är ca 5år sedan den har iaf stått i garaget ca 2år innan dess ca 1år hemma hos ägaren och dessförinnan minst 1år på ägarens jobb. Som Kristofer skriver ovan så är detta ett bra ämne att bygga en racebil eller busbil på, jag tror det är ganska svårt och omfattande att återställa den till orginalskick.....................om jag själv hade platsen och inte flertalet andra projekt skulle jag ställa undan den och senare bygga tex SLC bil av den med tex en B23 maskin i
_________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
|
om jag inte minns fel köpte killen den av mig hösten -01 och den har inte gått mer än ett par hundra mil sen dess.
Hade inte motorn varit isärplockad hade jag köpt bilen direkt. Hade varit skoj att äga bilen igen. Undrar hur mycket som är bortplockat mer än motorn och hur pass komplett den är... Man kunde ju köpt en annan komplett motor (gärna en 2,5:a) och lagt i. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
![]() |
SÄLJES
|
3004 besök totalt |