Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
BMW 320i Touring som bruksbil
969 besök totalt
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Hej,

jag funderar på att byta in Golfen (99a GTI) till en 320i Touring '01. Har hört väldans massa skräckhistorier om BMW, och min 318 '00 var knappast fläckfri när jag hade den (problem med både elektronik och koppling som BMW Danderyd inte kunde lösa trots tre tillfällen att få kopplingen att funka).

Är detta bra eller dåligt val av bil? Jag gillar allt som den bilen har i form av väghållning, inredning, funktioner osv. Och kan leva med det relativt lilla bagageutrymmet. Men jag vill inte ha en bil som strular och kostar skjortan i service.

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: BMW 320i Touring som bruksbil

Westfield skrev:
Har hört väldans massa skräckhistorier om BMW, och min 318 '00 var knappast fläckfri när jag hade den

Massa skräckhistorier har jag aldrig hört om BMW? Även om jag personligen tror att den går sönder lika ofta som andra jämförbara märken (vilka det nu skulle vara? )

När det gäller E46 så är det väl i stort två saker man skall kolla. Att länkarmarna är av den nya typen (PM:a mig om du ville veta hur man skiljer dem åt) och att termostaten går sönder var 6000-8000:e mil.

Annars är bilen klockren. Jag hade en E46 i två år och 6000 mil. Förutom att jag satte knät i passagerarstolen två ggr. och både gångerna knäckte sensormattan till airbagen (vilket den alltså inte tål att man gör på sportstolförsedda bilar!) så hade jag aldrig några fel.
Jag tycker att E46 är det bästa roligaste man kan köra/åka/äga! Jag älskar den bilen. Så det är mao med stor objektivitet jag uttalar mig.

Servicen kan knappast bli billigare. Varannan är en olja och Insp I eller II.
olja: 1500:-
Insp.I 2500:-
Insp.II 4000:-

Mvh /Micke

Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
ok, det låter ju förtroendeingivande. Jag hade själv den del problem med min, en jobbarkompis vars brors, systers, kusins man eller nåt sånt har en 325Touring med mängder av problem (ABS sensorer som strejkar, backsensor ur funktion, växelådsproblem - you name it, he's got it) osv.

Vi får väl se, ska förhandla lite om priset först på den jag sett ut (med just sportstolar ).

Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Det blev den bilen. Dvs nån gång nästa vecka (efter dragkroken är monterad ) är jag stolt BMW ägare igen.

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Westfield skrev:
Det blev den bilen. Dvs nån gång nästa vecka (efter dragkroken är monterad ) är jag stolt BMW ägare igen.

Trevligt! thumbs up

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Staropramen
Malmö, Sweden
Här sen Nov 2002

Westfield skrev:

Grattis och välkommen tillbaks

BMW 525iA -93 (Underbar)
Peugeot 605 -97 (Helst inte)
Citroen AX 14 -88 (Snabbast vid rödljusen)
BMWCS[syd]#5120
Citera
Allmänt banåkaforum
969 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande