Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porvette 931 V8 1981. | << 1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 70, 71, 72 >> 58 besök idag (497458 totalt) |
_________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||
Nu ramlade polletten ner för mig... Skärmbreddaren följer med i hjulets rörelse. Därför är avståndet mellan hjul och skärmkant konstant. _________________ Magnus Falk |
||||
Fantastiskt fränt bygge, Johan! Jag tror att det blir helt rätt med de rejsigare skärmbreddarna, att bredda hela karossen skulle förstöra bilens proportioner. Då skulle den inte se ut som en 924:a längre...
Men ser det inte ut som om fästöronen för nedre bärarmarna är ganska klena (på sista bilden), eller ser de underdimensionerade ut för att att framdäcken är jättestora? Fästöronen kanske inte är färdigbyggda heller, kom jag precis på. /Claes _________________ Claes Tykosson Porsche 944 trackdayracer Porsche RSK replica Subaru Impreza STI Type-R VW Transporter 1966 BMW 318i cabriolet mm. |
||||
Grejen är den att max styrutslag inte ger extremt mycket vinkel på hjulen. Så med dom mätningarna mot ramen som jag har gjort så räcker dom här lite över 40 millimetrarna till. Har ingen möjlighet att vrida framhjulen just nu eftersom skärmen just nu sitter fast på hjulet.
Nedre bärarmsfästena är inte klara eller helt spikade att dom ska se ut såhär. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Tag med i beräkningen att däck med så här hög profil, relativt smal fälg i förhållande till däcksbredd, "lever och vandrar" en hel del, både radiellt och i sida.
Som tidigare nämnts så flyttar sig däcket en hel del framåt/bakåt utan att svänga särskilt mycket med så här utbyggda däck i förhållande till styrleden. Vad är det som hindrar att ha lite större marginal mellan skärm och hjul? Som Mclarens grundtes: Function first! _________________ Magnus Falk |
||||
Magnus, Jag påminner om vad som skrevs på sidan 55.
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Va inte så kinkig,stildouble har faktiskt ganska bra input emellanåt har jag sett , man vill väl inte bara ha ryggdunk hela tiden. _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||||
Skillnad på konstruktiv feedback och för mig negativt hackande utan direkt egen substans.
Vad det gäller max styrvinkel på hjulen så tog jag två bilder idag. Vid fullt utslag så är det fortfarande gott om utrymme framåt. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
En 924 på steroider, det är väl inget ovanligt med det jag kan avslöja en liten hemlighet.... Jag gillar det också _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Då önskar vi en God hjul och ett gott nytt raceår.
Det har varit lite stiltje här på sista tiden, det beror dock inte på att motivationen inte har funnits utom på helt andra anledningar. Men nu när nya året börjar så ska det också tas ordentliga tag i att få ihop fronten ordentligt samt att börja få ihop bakändan. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
När nu bromsarna fram satt så som en smäck som dom gör så började det att forskas lite mer i bakbromsarna och om det faktiskt skulle gå att använda dom oken som jag har liggandes. Nämligen dom här:
Dock passar inte dom fästöronen mot fästöronen på bakvagnen, som om någon hade trott att det skulle vara så enkelt. Men efter lite forskande så visade det sig att GM faktiskt gjorde en förändring i bakbromsarna där handbromsen gjordes om samtidigt som det vart marginellt större bromsar bak. Så vad betyder det för mig? Jo det betyder att från början så såg min bromsokshållare/handbromshållare ut såhär: Den omdesignade handbromsen fick då också ett nytt fäste för bromsoket som ser ut såhär: Det hjälper mig litegranna, men inte jättemycket eftersom hålbilden och placeringen av oket fortfarande inte stämmer för min del. Men med den här "nyare" delen i beaktande så är det betydligt mycket enklare att få en bromsokshållare tillverkad som är anpassad efter bilen, så ny har det mätts och påbörjats en mock up för att få fram alla mått så att en 3D printad prototyp kan skrivas ut. Nu ser det alltså ut såhär i bakvagnen, blir samma storlek på skivor fram som bak. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Skivorna håller då måtten 11.75" diameter och 1.25" i tjocklek. Med europeiska mått mätt så blir det 298x31mm. Dessa skivor väger in på 4,3 kilo styck. Större skivor än såhär går inte att få in i fälgarna med dom oken som jag har ...
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Fast då väger ju en F1 743 kilo i raceskick och har kolfiber bromsar
Ska man jämföra så väger NASCAR bilarna in på ca 1500 kilo, dom bromsarna jag har valt därifrån är uppsättningen för road course, där det bromsas lite mer än "bara" vid depåstoppen... _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Hyreshuset i järfälla om det är AGA du har, Lundkvist maskin i Lunda också.
5 literstuben äger du ju så bara att droppa in så får du en ny. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porvette 931 V8 1981. | << 1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 70, 71, 72 >> 58 besök idag (497458 totalt) |