Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Porsche 931 V8 1981.
448 besök senaste veckan (432392 totalt) << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<Föreg  1, 2, 3 ... , 59, 60, 61  Nästa>>
   
2QIK4U
Stockholm



Här sen Feb 2006
Inlägg: 356



Tipsa Facebook   Inlägg  07 Aug 2019 14:40     Citera

Du har det inte lätt.
Du får gå i försvarställning efter vart inlägg Du gör.
Jag gillar det Du gör för Du kommer lära Dig mycket på detta bygget som Du tar med till framtida byggen.

Dock ska jag spä på Dina kompisars besswerwisserkvarn genom att påminna om att det är Ä N N U viktigare att formen och pluggen är MYCKET stabilare än den färdiga produkten.

Jag förutsätter att Du gjuter den färdiga fronten som ska på bilen i kol- speciellt som Du ska göra den i honeycomb


_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
J.Schuman
Stockholm



Här sen Okt 2006
Inlägg: 5075


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Aug 2019 18:13     Re: Citera

2QIK4U skrev:
Du har det inte lätt.
Du får gå i försvarställning efter vart inlägg Du gör.
Jag gillar det Du gör för Du kommer lära Dig mycket på detta bygget som Du tar med till framtida byggen.

Dock ska jag spä på Dina kompisars besswerwisserkvarn genom att påminna om att det är Ä N N U viktigare att formen och pluggen är MYCKET stabilare än den färdiga produkten.

Jag förutsätter att Du gjuter den färdiga fronten som ska på bilen i kol- speciellt som Du ska göra den i honeycomb


Nästa bygge det här är den ända bilen som jag kommer att bygga såhär pass ifrån grunden.

Pluggen kommer att bli stabil när allt sitter fast där det ska vara. Så formarna kommer att bli ordentliga dom också.

Ang kolfiber så tycker jag inte att priset på kol försvarar att gjuta i när jag kan få det nästan lika lätt till en tiondel av priset när jag gjuter delarna med ihålig glasfiber. Om det inte kliver in någon och sponsrar med kolfibret.


_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Finishing races is important, but racing is more important
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
2QIK4U
Stockholm



Här sen Feb 2006
Inlägg: 356



Tipsa Facebook   Inlägg  08 Aug 2019 07:43     Citera

Korrigering:
Halva vikten
Halva kostnaden
Vinsten är att kolet är helt underbart att jobba med i jämförelse. - Mindre slibb och man slipper masken




Baserat på att gjutit glas i 35 år och 3 kompletta karosser i kol
Lolan är i glas enabrt för jag köpte karossen och inte har formarna



När jag byggde min första bil var det den enda som fanns - men självklart blir det fler.....
På nästa bil eliminerar Du alla missar Du gör/gjort på denna


_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Magnus Thomé
Stockholm



Här sen Nov 2002
Inlägg: 33114

Forumägare
Forumägare

Tipsa Facebook   Inlägg  08 Aug 2019 07:57     Re: Citera

Här ser man liksom tydligt, V8 där framme och Porsche därbak.


ButterflyRacing skrev:


_________________
Magnus Thomé
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
J.Schuman
Stockholm



Här sen Okt 2006
Inlägg: 5075


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Aug 2019 17:05     Citera



Någon som vågar gissa vad det ligger här i?


_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Finishing races is important, but racing is more important
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Babbe
Lund



Här sen Jun 2004
Inlägg: 1445



Tipsa Facebook   Inlägg  09 Aug 2019 17:08     Citera

Fälgar får man väll tro


_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
J.Schuman
Stockholm



Här sen Okt 2006
Inlägg: 5075


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Aug 2019 17:14     Citera

Mjoo, det är fälgar. Men vad det är för fälgar får ni vänta lite på.

Dom kräver "lite" fetare hjulmutrar dock



_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Finishing races is important, but racing is more important
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
J.Schuman
Stockholm



Här sen Okt 2006
Inlägg: 5075


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Aug 2019 21:57     Citera

Ja, jag är seriös. Nej jag har inte slagit i huvudet. Skratta om ni vill, men här är vad som ligger i lådorna....

Aero series 50 10x15" med 4" backspacing (CA et44)





Med frambromsar ihängda för kontrollmätning.


Provpassat bak



Vikten ligger på 12 kilo per fälg. Med gummi på så landar det på 22 kilo per hörn.


_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Finishing races is important, but racing is more important
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Mschneberger
sköv de



Här sen Maj 2006
Inlägg: 222



Tipsa Facebook   Inlägg  09 Aug 2019 22:09     Citera



_________________
Markus Schneberger
toktidsoptimist

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
AL
Göteborg



Här sen Mar 2006
Inlägg: 1554



Tipsa Facebook   Inlägg  10 Aug 2019 06:29     Citera

Coola! Vad är backspacing?

/AL


_________________
Alexander Wilborg

M3e46 SMGII
997 Carrera
XC70II D4
V50 1.8F
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Mange K
stockholm/järfälla



Här sen Apr 2005
Inlägg: 2349



Tipsa Facebook   Inlägg  10 Aug 2019 07:50     Re: Citera

AL skrev:
Coola! Vad är backspacing?

/AL


Et på raggarspråk


_________________
M @ g n u s k @ l i n
0705 120 966
Vw Passat tdi bruksbil
A6 2.0 tfsi S-line bruksbil
RS4 4.2 gasguzzler
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Björn Davidsson
Huddinge



Här sen Jul 2005
Inlägg: 969



Tipsa Facebook   Inlägg  10 Aug 2019 08:23     Re: Citera

Haha! Var oxå inne på eloxerade fälgar när det begav sig, men nöjde mig med silver..

J.Schuman skrev:
ca et44
hm blir väl ändå ca - et44 på dem? Samma bredd och bs jag hade från början.


_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskärning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
J.Schuman
Stockholm



Här sen Okt 2006
Inlägg: 5075


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Aug 2019 09:00     Citera

Björn, det stämmer nog. Oavsett hur mycket jag läser så blir jag inte klok på plus och minus et


_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Finishing races is important, but racing is more important
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Mschneberger
sköv de



Här sen Maj 2006
Inlägg: 222



Tipsa Facebook   Inlägg  10 Aug 2019 09:24     Re: Citera

J.Schuman skrev:
Björn, det stämmer nog. Oavsett hur mycket jag läser så blir jag inte klok på plus och minus et


Tänk bara såhär . Det utgår från navet i fälgen , så vid et noll då fäster navet helt i center på fälgen . Och vid +et då flyttar du navet ut från bilen . Dvs fälgen hamnar längre in .
Vid et - så flyttar du navet innåt i bilen . Å då vill fälgen hamna längre ut .

Så egentligen ör det rätt lätt .. ju längre ut mot skärmkant du vill ha fälgen ju lägre et ska du ha . Å vill du flytta in fälgen så skall du öka .

Lågt = brett

Högt = smalt


_________________
Markus Schneberger
toktidsoptimist

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Janne J
Kinna



Här sen Jul 2008
Inlägg: 1240



Tipsa Facebook   Inlägg  10 Aug 2019 09:42     Citera

Ja, du är ju inte blyg precis..

Gillar att du går stenhårt på egna idéer thumbs up


_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC
Porsche 944 S2
Ford Mustang HT 1965

IPteknik Väst AB
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
claes t
Söråker



Här sen Maj 2006
Inlägg: 298



Tipsa Facebook   Inlägg  10 Aug 2019 10:28     Citera

Jag håller med Janne! Det som är det roligaste med den här bilbygget är du gör allt på ditt eget sätt och det mesta blir ganska maximerat. Ska bli riktigt kul att se hur bilen blir när den är färdig! Blir nog en av de värre 924:orna som världen har skådat....
Keep on! /Claes


_________________
claes tykosson
Porsche 944 trackdayracer
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
J.Schuman
Stockholm



Här sen Okt 2006
Inlägg: 5075


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Aug 2019 14:24     Citera

Den här typen av fälgar har jag haft i åtanke sen dess att jag valde att montera Corvette axlarna. Sen att det har varit ett litet sidostpår medans tanken på att vägregga fortfarande fanns i hividet är en lite annan femma.

Nu när det vart byte till nascardäcken så återkom det att det var den här typen av fälgar som det skulle bli. Färgen valdes för att matcha ratten. Gissningsvis så kommer det att komma fler lila detaljer på bilen

Claes: Det lilla 924 dna:t som är kvar kommer nog absolut att bli något helt unik i porschevärlden. Även om det inte spelar mig någon roll så. Jag vill bara ha bilen på det viset som jag vill ha den.


Det roliga med dom nya hjulmuttrarna är också det att det är 1" (En Tums) fattning i hylsan till dom. Det ligger en "racehylsa" i garaget med en fjäder i botten av hylsan, så det kommer att gå fort som sjutton att skruva bort mutrarna med mutterpickan


_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Finishing races is important, but racing is more important
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
DJ
NL



Här sen Maj 2004
Inlägg: 8471



Tipsa Facebook   Inlägg  10 Aug 2019 18:13     Citera

coolt med plåtisar! thumbs up


_________________

Porsche Boxster S
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
J.Schuman
Stockholm



Här sen Okt 2006
Inlägg: 5075


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  13 Aug 2019 17:39     Citera

Vad nu då?


_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Finishing races is important, but racing is more important
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Nikel
Uddevalla



Här sen Aug 2005
Inlägg: 12089



Tipsa Facebook   Inlägg  13 Aug 2019 17:46     Citera

Frå Noll till - ET e Jävligt Ball, Typ Räcerbil.

+ ET är Volvo, ecklig, ush.
Fy


_________________
Niklas H S
ZX6R BTG 8.47.3
www.Voxtonus.com
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Jeppe_A
Borås



Här sen Feb 2013
Inlägg: 283



Tipsa Facebook   Inlägg  14 Aug 2019 06:05     Re: Citera

Nikel skrev:
Frå Noll till - ET e Jävligt Ball, Typ Räcerbil.

+ ET är Volvo, ecklig, ush.
Fy


Jaha nu fick Volvo en känga


_________________
Jesper Andersson
Volvo 240 v10 http://www.speedhunters.com/2014/08/volvo-242-bmw-m5-v10-gatebil/
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Porsche 931 V8 1981.
448 besök senaste veckan (432392 totalt) << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<Föreg  1, 2, 3 ... , 59, 60, 61  Nästa>>






Från request till första response:
sec (varav server render 0.129 sec)
Webbrowser render:
sec