| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Styra elfläkt på en xflow?
|
1117 besök totalt |
|
Nån som har koll på om det finns övre kylarslangsfäste till Ford xflowtoppen med urtag för givare för att styra elfläkt? Jag har ett minne av att jag sett det... Har för mig att det satt på Fiestan, men är inte säker.
_________________ Magnus Harling |
||
|
Jag hade från Fiesta på min sjua.
Ett par modeller: Klipp ut och klistra in: http://www.locostbuilders.co.uk/view Min var som den högra fast utan den lilla slangen. Annars så kan man ju borra och gänga ett litet hål i orginalet och sätta givaren i det. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||
|
Tackar för svaren!
Problemet e ju att slangen pekar snett bakåt på `scorten för att få en böj på slangen som ta upp rörelsen när moroten vrider sig. Jag ska nog prova att borra och gänga, men frågan är om godset är tillräckligt tjockt? Vill inte ha givaren i motorhuven... Någon som provat att montera en givare i huset? _________________ Magnus Harling |
||
|
Re:
Montera givaren direkt i huset, eventuellt svetsa i en gängad hylsa som är lagom lång. Montera givaren någon annanstans i toppen... Gör en 'slangadapter' där du monterar givaren, dela valfri kylarslang i två delar och sätt adaptern mellan. _________________ Roland Johansson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1117 besök totalt |