Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Honda Civic Type R -04 "Såld" | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 9 besök senaste veckan (35567 totalt) |
Tänkte följa strömmen och skapa en biltråd jag också..
Har alltid och är igentligen helt insnöad på tyska kvalitetsvagnar, men då jag inte har tillgång till garage mm för stunden så kändes det dumt och köpa en sådan. Så på något vänster så gick jag och blev Honda ägare för lite drygt en månad sedan. Bilen är en riktigt fin -04a, helt original bortsett från ett avgassystem modell "stuprör" och lite vassare belägg. Tanken var att bilen skulle funka som skoj bruksbil och klara några varv i lite konbanor och kanske en tur eller två till ringen. Hade inga erfarenheter av biltypen innan köpet men efter några mils småvägs åkande så blev jag riktigt positivt över vägegenskaperna. Tanken var ju som sagt bruksbil, men även en sån kan ju må bra av lite vassare hjulvinklar? och stolen var ju lite väl bred för mig, en racefåtölj kan ju inte skada? Det började gå utför helt enkelt.. Planen på uppdateringar för 2008 är: Mer Camber. R-däck + fälgar. Ny bromsvätska. Sitta still stol. Lite lättare?.. Banpremiären 08 blir troligtvis på ringen under valborg helgen om inget annat dyker upp tidigare! _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS |
||||
_________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||||
|
||||
Tack, blir mer bara mer och mer fäst vid den faktiskt.. I början var jag lite små skeptisk men efter ett antal mil har jag kommit fram till att den är en riktigt trevlig bekantskap.. Kan helt klart rekommendera en provkörning. Kraniel: Tack _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS |
||||
Grattis till nya bilen!
Låter som vettiga uppgraderingar, du skriver om viktbesparing, hur ligger en sån bil här till viktmässigt från början? Ser hur som helst fram emot att följa den här tråden, kul med så fina bilder också! _________________ Peter Karlsson |
||||
Grattis till en fil bil Med tanke på att Type-R går runt ringen på 8.47 (Sport Auto 11/01) kan du nog ta det lite lugnt med förändringarna och inse att kärran är ruskigt potent som den är Hursomhelst lycka till och återigen grattis till en mycket bra köp!
|
||||
Tack! Tjänste vikten skall vara en bit över 1200kg har jag för mig, så den är inte allt för överviktig... Ser fram emot att jaga dig runt kullen till sommaren! _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS |
||||
Jätte tack! Precis som du säger, bilen är riktigt kvick redan från början och så mycket bättre än mig. Hjulvinklarna är dock lite väl snälla för stunden, så den äter rent ut sagt upp utsidan av däcken vid lite mer inspirerad körning. _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS |
||||
tjenare har en uppsättning r-däck toyo r888 på type r orginalfälgar om du är intresserad. Hör av dig.
nilsson.markus@gmail.com... Grattis till bilköpet! du kommer inte ångra dig. _________________ Markus Nilsson |
||||
Trevligt val av bil. Jag hade en CTR -04 förra året och körde en hel del bana med den också. Lite mer camber är ett måste. Sätten man får till det på är lite olika. Fråga gärna om råd & tips eller titta in på www.hondaklubben.com/forum.
Toyo R888 är på många sätt ett trevligt dääck, men det lämpar sig inte, framförallt fram, till en CTR. Du har väldigt mkt vikt fram och toyo-däcken pallar inte särskilt mkt körning innan de helt tappar greppet om man kör hårt. Ligger man och "finkör" på bana så får man givetvis inga problem, men kör du med lite attack så är det helt fel däcksval. Lättning är knappast lönt på en ctr. Det man kan få bort i viktväg är passagerarstol och baksäte utan att "förstöra" bilen. En annan populär modd är att byta ut krängningshämmaren bak till jdm-krängaren som är lite grövre. Fråga gärna om det är nåt du undrar över! _________________ /Erik Petersson Seat Leon Cupra ST 4drive -19 Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld Nissan 200SX S13 1989 - såld |
||||
Tack Erik, läste faktikst lite i din tråd lite innan köpet och fick lite kött på benen.
Har hört mig för lite ang Camberkitt på hondaklubben och där fick jag tillsvar att Ingalls kitt med bultar samt stag skulle vara bra. Vad tror du om det? Jag hade tänkt mig en justerbar topplagring men det kanske funkar med dessa bultar.. Ang däck har jag inte funderat så mycket än, men körstilen är lite åt det aggresivare hållet så då är kanske inte toyo däcket något att sattsa på. Blir kanske mpsc eller liknande.. Vart hittar man krängaren? Som sagt, tack för ditt svar det var riktigt givande!! _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS |
||||
Tack, du kan väl skicka ett pm med pris? Så får vi se.. _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS |
||||
Grattis till bilen! Ang. krängaren så ring Krister på Rosenholtz: 08-310010. Ang. r888 så tycker jag att det är klart prisvärda däck, bättre att ha råd med lite mer bantid än att köpa värstingdäck enligt mig _________________ Erik Lindgren Honda Integra Type R K24 -98 Accord -04 |
||||
Billigt är bra oxå iof...
Får ta och ringa honom och höra mig för lite då, tack! Sitter även och tittar på lite fälgar, många verkar köra Rota slipstream i 15". Funderar på dessa även jag med tanke på däckspriset. Eller finns det kanske någon som har några liknande begagnat? _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS |
||||
15" är både billigt och bra till bankörning, det blir dock rätt så trångt över bromsarna fram så det finns inte så många fälgar som passar.
Slipstream går precis på om man tar av nån mm på oken. Camberkitet du tänkt använda kommer nog funka utmärkt, kör du med dubbla bultar på fjäderbenen fram så bör du komma i närheten av 2grader iaf. Kan också rekommendera den bakre jdm krängaren Grattis till bilen förresten! |
||||
Länka gärna till ingalls kitet så man kan kolla vad det är för grejer. Jag hade "bara" bultarna på min, en på varje sida. Detta gav mig bara -1.5 grader camber. Topmounts skall ju funka eftersom det är McPherson på CTR, men detta kombinerar man ju oftast med coilover-köp. MPSC har jag åkt på min civic t o m. Underbara däck för bana, jag köper nog aldrig nåt annat igen.. Krängaren köpte jag av Rosenholtz (Honda-verkstad i Sthlm). De är svåra att komma över beggade. _________________ /Erik Petersson Seat Leon Cupra ST 4drive -19 Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld Nissan 200SX S13 1989 - såld |
||||
Du får inte mer bantid per krona med R888 än MPSC på en CTR, det vågar jag sätta pengar på. Toyona dödas bokstavligen talat i fram! _________________ /Erik Petersson Seat Leon Cupra ST 4drive -19 Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld Nissan 200SX S13 1989 - såld |
||||
Hajjar inte detta riktigt Lycka till med bygget! _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||
Min tanke var att köpa antingen en m3:a eller en Porsche 968cs, men jag är lite pedant av mig så jag skulle aldrig kunna låta en sådan bil stå ute. Är du med? _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS |
||||
Krängaren är beställd och däcken lutar mycket åt MPSC har samma erfarenheter av dom själv! Bild på bultarna med stag finns på länken här under: Ebay.com _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS |
||||
Våra race- och banåkarbilar Honda Civic Type R -04 "Såld" | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 9 besök senaste veckan (35567 totalt) |