| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vad ska jag ha för sänkning för banåka med min Z3M Roadster?
|
814 besök totalt |
|
Bilen är en BMW Z3M Roadster original. Jag bytte bromsar till PFC's skivor och belägg som jag köpte av Stacke i somras. Grymt nöjd med dessa grejer! Jag har nu bestämt mig för att ge mig på väghållningen också. R-däck (förmodligen Toyo R888) och sänkning ska monteras samtidigt. Vad ska jag ha för sänkning?! (bilen ska gå att köra på vägar också men det gör inget om den blir lite stötig) Jag har kollat runt lite... (på dom med fast höjd är det ca 30mm sänkning) OCL säljer KW's kit med justerbar höjd för 11000:- Stötdämpareexperten har H&R fjädrar och Koni-dämpare där dämparna går att justera men inte höjden på fjädrarna. 9500:- Forza har H&R fjädrar och Bilstein dämpare (inget ställbart) för 12000:- H&R-kit med ställbar höjd finns för 16000:- Jag har ingen som helst erfarenhet av att skruva hårdhet på dämpare och höjd på fjädrar mm... är det nån som helst mening att köpa ställbart på ett eller annat sätt då? Jag är rädd att jag bara kommer skruva bort mig så det blir kass till slut då jag mest vill köra :-) Idéer, tankar och synpunkter tack!! Kanske till och med nån som testat nåt på sin egen Z3? /Magnus _________________ Magnus Lundberg NS 8.33.5 BTG (utan tak) |
|
jag skulle köpa ställ bara colover där du kan flytta fjädersätterna upp och ner.det gör at du kan sänka bilen till där du vill ha den.
_________________ BJÖRN PALMQVIST Tack till:SDV,NIKABmotor, RAIDOPOWER.COM,Do88.se Kudoz.se,Mocomp.se m.m. Jag kommer blåsa i från er alla!! |
|
Svårt att säga vad som är bäst
Jag skulle rekommendera dig att skaffa ställbara camberplattor samtidigt. Se på www.millway.se. När du får dit de plattorna så sänker de framvagnen samtidigt som du kan ta bort understyrningen på bilen. Jag gjorde min uppgradering i två steg men kan i efterhand konstatera att de "hör ihop". Samuel på Millway har coil overs också. Han kan säkert berätta om erfarenheter. Och bestämmer du dig för H&R så se till att ta Clubsport kitet (vilket jag för övrigt är nöjd med). Jag har hört att det finns ett annat kit som blir för mjukt i samma sekund som du sätter på R-däcken. Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj -såld |
![]() |
Skruva banåkabil
|
814 besök totalt |