Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 2002tii touring-74
1764 besök totalt
trucker
Gävle ,Sweden
Här sen Okt 2006
Inlägg: 5


Trådstartare
Suttit och plöjt igenom en massa 02 här så då måste jag väl lägga upp en av mina varje fall.

Min 2002 tii touring 1974 köptes i lådor november 05.Påbörjade renoveringen i början på 06.Allt är genomgånget och mkt är köpt nytt bla allt crom,ljus,lister,gummi.Eftersom jag gillar att renovera så har allt arbete utförts i eget garage.Bilen är tex lackad i delar,även underredet har fått en trevlig halvmatt svart nyans.
Den är såld i Malmberget och gått i norrland fram till 1986 då den blev avställd,rikligt med dokumentation finns med bla första regpapper,servicbok,kvitton dock saknas orginal instruktionsbok,hör gärna av dig om du sitter på en.

Allt på bilen har renoverats med tanke på orginalskick,vissa ändringar har gjorts men utan ingrepp på bilen.
Det som är utbytt till det bättre är bla ny golvmatta,extraktorgrenrör421 som är ihopkopplat med rostfritt avg,termostatstyrda elfläktar.
Denna 02a är inte den ända i min ägo har även en 2002touring-74,1600/2-71.

Blev inte så mkt åka i somras men lite konbana hann jag med,annars ligger bla diffbroms och väntar på montering.
Men nu är denna liite för fin o flänga runt koner med så snart ska ett nytt projekt påbörjas och nu blir det inte orginalstuk

_________________
Mikael Lindberg
Citera
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2182



bilder??

_________________
Michael Thulesius
Citera
trucker
Gävle ,Sweden
Här sen Okt 2006
Inlägg: 5


Trådstartare

_________________
Mikael Lindberg
Citera
trucker
Gävle ,Sweden
Här sen Okt 2006
Inlägg: 5


Trådstartare
Här kan man lyssna på m10an
http://www.youtube.com/watch?v=WiDRDqgm3zk

_________________
Mikael Lindberg
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 2002tii touring-74
1764 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande