Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Racebuss i Finland
3342 besök totalt
bönni
Umeå
Här sen Jun 2005
Inlägg: 128


Trådstartare
S: Racebuss i Finland

Hej!

Jag tänkte kolla om det finns intresse av att köpa min racebuss. Före jag börjar skriva en massa fakta så skall vi göra klart att både jag och bussen finns i Finland, vid gula fyrkanten på kartan. Transport kan ordnas innom hela scandinavien. Har ni frågor svarar jag gärna här. Priset i kronor räknat ca 110000kr
Är ni seriöst intresserade så finns kontaktuppgifter på hemsidan www.eklundmotorsport.net


Bussen är av märket SISU och har valmet motor årsmodellen är 1974, alltså en gammal buss men tekniskt bra skick.Registrerad för fem personer. Nya däck fram och bra däck bak ca 70% kvar, Kardankors och lager i bakaxeln nya, alla oljor och filter bytta. Vattenburen värme i bodelen, gas/el kylskåp, gas spis, ny mikrovågsugn.
5kw Invertter
20kw Webasto
3000kg Fjärrmanövrerad Vinch i lastutrummet (lastutrymmet borde vara 5,5m + en däck ställning på 0,5m)
En mindre markis finns för montering på utsidan
Tryckluft uttag i lastutrymmet
Svårt att komma på mer att skriva nu, bilder säger mer än tusen ord




























_________________
Björn Eklund
" If you have no fear you're not fast enough "
Citera
bönni
Umeå
Här sen Jun 2005
Inlägg: 128


Trådstartare
Up!
och låt inte märket (sisu) avskräcka.

_________________
Björn Eklund
" If you have no fear you're not fast enough "
Citera
Torbjörn70
Målsryd
Här sen Sep 2004
Inlägg: 929



hej finns säker intresse hos flera ,men många undrar nog hur det är med registrering,besiktning osv i Sverige

_________________
Torbjörn Andersson
Citera
bönni
Umeå
Här sen Jun 2005
Inlägg: 128


Trådstartare
Hej
Har en bekant som kan kolla på måndag vilka eventuella problem som kan uppstå vid import.
Kan ju va roligt att veta i vilket fall som helst.
Mvh
Björn

_________________
Björn Eklund
" If you have no fear you're not fast enough "
Citera
bönni
Umeå
Här sen Jun 2005
Inlägg: 128


Trådstartare
Nu har jag kollat runt lite för import av just denna buss som är reggad med bodel och för transport av fordon med reservdelar. Lastkapasitet 1800kg, bussen har en totalvikt på 10000kg.

Kostnader vid import:
Ny registreringsbesiktning 1310kr
Vägning 250kr
Ursprungskontroll 500kr (efter 4:de februari)
+ eventuellt test av gasolannläggningen
Bussen är nyligen besiktigad här i finland

ses dehär som en uppning??

_________________
Björn Eklund
" If you have no fear you're not fast enough "
Citera
bönni
Umeå
Här sen Jun 2005
Inlägg: 128


Trådstartare
Har fixat till priset lite, 110000kr om nån behöver en fin buss till sommaren.

_________________
Björn Eklund
" If you have no fear you're not fast enough "
Citera
SÄLJES
S: Racebuss i Finland
3342 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande