| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Racebuss i Finland
|
3342 besök totalt |
|
S: Racebuss i Finland
Hej! Jag tänkte kolla om det finns intresse av att köpa min racebuss. Före jag börjar skriva en massa fakta så skall vi göra klart att både jag och bussen finns i Finland, vid gula fyrkanten på kartan. Transport kan ordnas innom hela scandinavien. Har ni frågor svarar jag gärna här. Priset i kronor räknat ca 110000kr Är ni seriöst intresserade så finns kontaktuppgifter på hemsidan www.eklundmotorsport.net
Bussen är av märket SISU och har valmet motor årsmodellen är 1974, alltså en gammal buss men tekniskt bra skick.Registrerad för fem personer. Nya däck fram och bra däck bak ca 70% kvar, Kardankors och lager i bakaxeln nya, alla oljor och filter bytta. Vattenburen värme i bodelen, gas/el kylskåp, gas spis, ny mikrovågsugn. 5kw Invertter 20kw Webasto 3000kg Fjärrmanövrerad Vinch i lastutrummet (lastutrymmet borde vara 5,5m + en däck ställning på 0,5m) En mindre markis finns för montering på utsidan Tryckluft uttag i lastutrymmet Svårt att komma på mer att skriva nu, bilder säger mer än tusen ord
_________________ Björn Eklund " If you have no fear you're not fast enough " |
|
Hej
Har en bekant som kan kolla på måndag vilka eventuella problem som kan uppstå vid import. Kan ju va roligt att veta i vilket fall som helst. Mvh Björn _________________ Björn Eklund " If you have no fear you're not fast enough " |
|
Nu har jag kollat runt lite för import av just denna buss som är reggad med bodel och för transport av fordon med reservdelar. Lastkapasitet 1800kg, bussen har en totalvikt på 10000kg.
Kostnader vid import: Ny registreringsbesiktning 1310kr Vägning 250kr Ursprungskontroll 500kr (efter 4:de februari) + eventuellt test av gasolannläggningen Bussen är nyligen besiktigad här i finland ses dehär som en uppning?? _________________ Björn Eklund " If you have no fear you're not fast enough " |
![]() |
SÄLJES
S: Racebuss i Finland
|
3342 besök totalt |

