Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3641 besök totalt |
Vad är det du behöver information om Johan... ?
Googlade lite jag med... Verkar vara lite samma stuk som Weber DCNF. Ganska simpel/enkel konstruktion, som gav bra pulver på fullast. Tydligen inte så sofistikerade system för dellast. Ungefär som en DDH (DHLA/DCOE) fast stående Verkade användas som stående "trimförgasare" i en massa olika applikationer... Ingick tydligen i en del "trimsatser". Var homologerad lite här och där. Användes till bl.a Saab, Opel, Fiat, BMW, Fiat, Lancia, Ford m.fl ![]() ![]() ![]() |
||
Jo stuket är samma som Weber DCNF fast olika bultdeling.
Solexen har 46x93(se bild åvan, Lasses inlägg) tror det är samma som Weber 36 DCD Webern 52*85, om jag mins rätt. På manskin i 95an har jag Webrar, DCNF, men har även ett Solex insug och förgasre. Var liksom lite nyfiken var dessa änvenses mer och om det går att hitta reservdelar. _________________ Johan Sjölinder |
||
Re:
En gammal "forumsanning" är att det är svårt med munstycken till äldre solexförgasare medan till nyare varianter ska det vara lite lättare. Jag har inte undersökt detta påstående så det kan mycket väl vara fel. Ring alla gamla klassiska trimfirmor www.forgasarteknik.se/ www.ronwill.nu enem www.kgtrimning.com f a rallydelar www.stahlmotor.se www.unitekst.se osv. glöm inte att posta resultatet, jag har själv ett par solex 40 dhh dubbla horisontalförgasare på braåhahyllan / P _________________ /Pär Nyman |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3641 besök totalt |