Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 S2 -89
1 besök senaste veckan (2480 totalt)
Pehr Johnsson
YSTAD
Här sen Sep 2007
Inlägg: 449


Trådstartare
Tänkte att det kanske var dax att lägga upp en tråd om min kärra.

Bilen köpte jag i slutet på 2006 främst med tanke på att ha kul glassätarbil, men så råkade jag prova på att åka slalom och blev fast, nu väntar jag på att få testa henne på Knutstorp. Det kommer väl främst att bli körningar med PCS, men kanske även andra kul event.

Bilen är just nu i princip helt orginal, men jag ska snart byta ut fjäderben fram och dämpare bak till Turbo S diton. Nya skivor ligger i garaget och väntar tillsammans med Freodo DS belägg. Funderar även på att släga på krängare från 968 CS och sedan testa mig fram för att hitta en sättning som är lagom för mig.

Bilen är orginalutrustad med sportstolar, men de har nog lite för dåligt stöd för övre ryggen så det blir förmodligen en skaltol också, vi får se.

Jag var tvungen att fixa till fälgarna pga att de var lite kantstötta och repiga. Ville ju inte måla dem tråksilver så jag tog inspitation från 968 CS med färgmatchade fälgar. Efter det beställde jag dekaler av Fredrik C som Bosse Japlin designat åt mig. Själv så tycker jag den ser lite rejsigare ut än en standard S2:a i alla fall. Bilen kommer även att sänkas när jag byter dämpare!




_________________
Pehr Johnsson

Porsche 964 C2 -93
Porsche 944 S2 -89 Såld.
Citera
thord
Nyköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 312



Grattis till en fin bil.
en kommer du att ha skoj med thumbs up

_________________
Thord Johnsson
Citera
Herman
Mjölby
Här sen Jan 2006
Inlägg: 50



Jasså Pehr , du har bestämt dig för vilka dämpare du ska använda dig av nu ?

_________________
Fredrik Hermansson--

Porsche 968CS-93
VW typ 1-50
Citera
Pehr Johnsson
YSTAD
Här sen Sep 2007
Inlägg: 449


Trådstartare
Titta svar i min tråd

Thord: Jag hade riktigt kul sässongen som gick och jag misstänker att att detta året bara blir bättre. Hoppas även komma iväg en sväng till Ringen!

Herman: Ja till slut så fick jag ju bestämma mig och det är ju inte hela världen om den blir för mjuk, då är det ju bara att börja skruva igen!!

_________________
Pehr Johnsson

Porsche 964 C2 -93
Porsche 944 S2 -89 Såld.
Citera
Pehr Johnsson
YSTAD
Här sen Sep 2007
Inlägg: 449


Trådstartare
Har idag beställt fyra st Toyo R888 samt att jag påbörjat byte av skivor, klossar, dämpare mm.

_________________
Pehr Johnsson

Porsche 964 C2 -93
Porsche 944 S2 -89 Såld.
Citera
Daniel Engström
Stockholm / Huddinge
Här sen Nov 2006
Inlägg: 3674



Välkommen hit Pher.
Fortsätt i denhär riktningen så kommer du att utveckla bilen hela tiden. Det är riktigt kul.
Jag har kört på 881 (föregångarna till 888) i två säsonger och de håller kvar en i kurvorna så man inte tror att det är sant. R-däck är lätt enskillt bästa prestandahöjare. Vad kommer du att köra på för dimensioner?

I fredags skodde jag mina fälgar med Hanooks R-däck, Ventus 211, i dimension 225/50. Skall bli kul att prova dom i sommar.

_________________
Daniel Engström

Nu: Porsche 944S & 106 Rallye
Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68
Ex: Clio Sport -01
Ex: Ginetta G34 -98

ÖSK #243 PCS #8724
Citera
Pehr Johnsson
YSTAD
Här sen Sep 2007
Inlägg: 449


Trådstartare
Jag har 8" brett runt om så det bli fyra st 225/50-16.

Har inte så mycket att jämföra med så det blir en stilla process med uppgraderingar efterhand.

_________________
Pehr Johnsson

Porsche 964 C2 -93
Porsche 944 S2 -89 Såld.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 S2 -89
1 besök senaste veckan (2480 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande