Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 332ti Eifelwagen Hemma för lite spabehandling!
<<   1, 2, 3 ... 89, 90, 91 ... 177, 178, 179   >>
281 besök senaste veckan (863325 totalt)
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
TORSDAG


Torsdag morgon vaknar jag i en mer kristlig tid vilket nog får skyllas på Herr Bit :-) Detta är sista riktiga dagen här i paradiset och redan nu känns det tungt, man vet att det roliga är på väg att ta slut för i år. Dagen till ära är det grått i skyn och en fuktig luft dock utan att regnet faller. Efter traditionell tvagning, kaffe och lite sådant varjedagsgöra så byter vi bakre belägg på Christoffers kärra, dom som satt på plats var riktigt slut och lät illa vid inbromsning, skivorna hade klarat sig bra så efter bytet var bilen fit for fight igen. Christoffers lilla diffläckage verkade fortfarande finnas kvar men i absolut blygsam utsträckning.








Efter att vi var klara med bilen var det dags att chilla lite och sressa ner, här skall det minsann inte gå för fort :-) Även idag sticker vi upp till komplexet för att tömma våra ringcard på resterande euros, det blir än en gång lite onödiga prylar eller kan man egentligen få för mkt ringenprylar? Nåja personligen tömde jag mina kort och fick med mig lite kläder till knodden.

Efter att komplexet var avklarat åkte jag iväg till Dr. Eick för att göra mig kvitt mina skulder, Eick som alltid försöker ställa upp har även denna resa varit till stor hjälp. Tyvärr lyckade vi inte med konststycket att få med han på någon kvällsmiddag men till 2012 hoppas jag på bättre lycka. Personligen har jag han och tacka för en del. Vi diskuterade all skit som varit på helgerna och även lite om framtiden. Det som jag luskade lite i var om det kanske gick att ragga fram en beifahrer modell proffs eller åt det hållet som kunde åka med lite och hjälpa en i utvecklingen. DET tror jag kunde varit bra för mig då det finns en hel del kvar att hämta hem med lite kunskap.

Dr. Eick verkade ha bra koll på detta och jag såg redan framemot 2012 och min årliga höstresa. Vi tackade för all hjälp och önskade Eick en bra höst och att vi se eller hörs inom kort igen. Efter detta for vi vidare mot Adenau för nästa trevlighet, det som nu stog på tapeten var ett besök på Getränkemakt för att se så man säkrar lite BIT och annat gott. själv var jag ganska återhållsam då utrymmet var begränsat men Christoffer han shoppade pilsner så det räckte till 2020, man kan lugnt säga att bilen skulle vara tokfull på vägen hem.



Efter att ha släpat alla dessa flaskor och backar kände vi ett allvarligt sug efter lite kolhydrater och beslutet föll på Christas som blivit ett ställe vi besökt några gånger nu, enkel mat för små pengar vilket passar bra till lunch. Pastan är helt ok och miljön är egentligen lika full av historia som dom andra traditionella ställena, gissningsvis har Christas varit större förr i tiden när ägarna var yngre. Bilderna på väggarna talar sitt eget språk. Mätta och belåtna beslutar sig fassan och jag för att kika lite på Sport Auto killarna som har trackday (eller vad man nu säger) under dagen, TF är först vid 17 tiden så fram till dess är det enbart SA killar.

Fassan har aldrig varit uppe vid Adenauer Forst så vi kör åt det hållet, jag hoppas att bommen är öppen då jag vet att fassan inte pallar gå upp för den dryga backen, idag var den öppen och vi kör upp till den trevliga och SÅ klassiska utsikten vid Adenauer Forst. Här har jag själv stått och kollat på 24 timmars massor av timmar, jag har sett massor av filmer från unga år då folk körde som galningar här och välte, körde av och betedde sig alldels galet. Idag var det lite mer städat men även Sport Auto gänget innehåller folk med mer power än kunskap vilket var tydligt :-)

Nivån på dom deltagande bilarna var hög och med väldigt få undantag så var Porsche instegsbilen men här fanns massor med annat trevligt att titta på oxå. såsom Vettar,Ferraris, Xbow,Mercor,CSL,Råttor och till och med bilar jag inte kunde namnet på. Vi uppskattade verkligen platsen då man kom riktigt nära och partiet är trevligt att kika på , en hel del verkade ha få varv på banan då dom kom in VÄLDIGT fort men sedan tappade all fart i kurvan, en del hade såklart riktigt bra fart och stundtals hölls bilarna i tyglar av någon framförvarande instruktör. Vi stod här en bra stund men mot slutet dog det ut lite och vi tröttnade, en av dom sista bilarna vi såg var en 997 som hade gjort sitt på ett bra tag, dragen längs med hela sidan och både fram och bakhjulen såg "knäckta" ut. Nåja man har ju förstått att skall man smälla i en kärra på ringen verkar 997 säkrare än många andra. Föraren bör ha klarat sig oskadd då det inte förekom några ambulanser på banan.

sorry för extremt låg kvalitet på dessa bilder men bara lev med det































Innan vi åkte från platsen passade jag på att plåta kärran här uppe, det var en trevlig miljö och med lite bättre hårdvara och "knäppare" tror jag man hade fått till fina bilder här. Vi drar oss nu hemåt då tiden drar iväg och årets sista körning börjar närma sig. Jag hoppades på att bommen skulle vara öppen då den ibland stängs utan förvarning, det lär finnas en väg ut åt andra hållet men det är inget jag själv bekräftat. Nåja idag var det lugnt och efter en tur på dom slingrande vägarna upp från Adenau var vi hemma hos dom andra.





Christoffer och Franzetti åker iväg mot Raeder för att hämta upp bilen som varit där på storservice :-) Om jag inte minns fel blev det ju även 4 hjulsinställning och en cornerweight på bilen. Allt verkade iallafall ha gått bra och bilen skulle nu vara klar för take-off :-) Medan grabbarna är iväg gör jag själv iordning kärran inför kvällen, kameran på plats, puts av rutor och toppning av tanken. Efter ett tag är det dags att dra sig bort mot insläppet för att vara redo när dom öppnar. Christoffer och fassan lånar kameran nåt varv för att filma lite, personligen hoppar jag på körningen iallafall just nu då det regnade lite lätt och jag pallar inte regnet så är det bara.

Efter ett tag torkar det upp och jag och christoffer kör en bunke varv i hop, det finns både vägarbeten och oljespill, ett saftigt sådant nere vid Wehrseifen, det såg ut som det var massor med olja och jag gissar på att någon SA kille mulat sin kärra ordentligt här. Ena varvet är det någon smörja precis efter T13 jag känner att bilen blir lite lynnig men får inget direkt släpp, nästa varv ligger vi bakom några osäkra killar på varsin MC, precis i svängen efter T13 drattar en av dom i backen, det går sakta och är odramatiskt men de såg ut som det var första varvet och då skall man inte trilla det blir liksom fel då på nåt vis.. Jag stannade till men insåg att killen var fullt ok och troligtvis var även hojen ok så vi körde vidare.

Efter karusellen kom vi ikapp ett gäng MC förare igen och även detta gäng på 4 hojar så extremt ovana ut, dom hade NOLL koll bakåt, körde väldigt sakta och använda hela banans bredd på ett sätt som fick mig att bli rädd, ett par gånger runt Hohe acht trodde jag det skulle gå tokigt men det ordnade sig, En omkörning var inte att tänka på utan här fick man snällt ligga bakom och taxa in i depån samtidigt som man hoppades att dom skulle klara sig. För mig är denna typ av fordon/förare en stor riskfaktor på ringen, antingen är dom direkt orsak till en incident eller indirekt genom att skapa irritation och dylikt.





Även denna dag fanns det turistbussar på banan och dom är bara SÅ dryga, visst hjälper det lite att dom numera verka ha följebil men även dessa blir ett visst moment som stör rytmen kraftigt. ombord sitter ofta Tyska PRO som även dom vill ta ett varv på ringen och det får man ju inte missunna dom ;-) Vi fortsatte nöta lite varv och trots en del av bräck så blev det vettiga varv, Framförallt var det rolig körning och det passade utmärkt med tanke på att det var sista dagen på banan. Inga skandaler eller konstigheter skedde med bilarna och det uppskattades såklart för personligen så blev jag lite nipprigare för varje dag som gick, bilen lever ett hårt liv och man är långt hemmaifrån, större avbräck i funktionen är något jag helst slipper här nere. Nåja till slut var vi klara med dagens körning och jag tror inte det var mer än max 5 minuter kvar av öppettiderna när jag taxade ut i depån och sedan vidare hemåt. Jag passade på att byta däck omgående och påbörjade återställningen till "köra hem till sverige bil"

Efter att ha lagt en lagom stund på bilen så kände vi oss nöjda, vi hade väl ingen direkt stress i morgon vilket var skönt. Nu var det dags att fokusera lite på det goda i livet och vad göra man inte då jo man sabrerar en BIT :-) Lite filmer, mer pilsner och lite snack senare känner vi oss redo för "sista kvällen med Lindenhof" Vi har även idag privatchaufför då en av oss håller sig nykter. Väl på plats är det dagen till ära välbesatt på Lindenhof och det får vi väl tacka Sport Auto gänget för.

Fassan hade inte smakat grillhaxen då den var relativt dyr och han bara kan äta typ en eller två tuggor men vi gjorde som så att vi delade på en såhär sista kvällen. För övriga gänget var det såklart Schnitzel som gällde vad annars? :-) Vi tar en bunke pilsner men håller oss på en rimlig nivå då vi har en seg dag framför oss imorrn. Kvällen rundas av i en alldels rimlig tid och vi har ett bra snack med besättningen på Lindenhofskutan, vi tackar stort för en skön vecka och önskar Renate och hennes man en härlig vinter i sitt vinterparadis Marocko som dom KÖR till varje senhöst.Jag avslutar med att Tacka Franzetti för en vettig vecka, han kommer att lämna landet lite tidigare än oss då har en långresa även i sverige innan han är hemma. Det känns som att vi kommer att göra fler gemensamma resor genom åren och det blir bra det! Vem vet en dag Franzetti till och med börjar få lite fart på sin ögonlockstylade E36:a :-)som ni märker är tonen rå men hjärtlig precis som den skall vara...

Till slut bär det ofrånkomligen hem mot boendet för sista gången, det känns tungt redan nu, som vanligt har tiden rusat iväg alldels för fort och väl här är jag inte säker på om man tänker på hur oförskämt bra man har det egentligen.

Väl hemma väljer alla att knoppa förutom en och gissa vem det är? :-) Jag skall såklart inte gå och lägga mig i kristlig tid utan måste spela märkvärdig och "blogga" rena tramset va? eller förresten rätt bra med tanke på att dessa rader jag skriver nu i januari 2012 är baserade på just de jag skrev då i september. Under tiden jag sitter och plitar ner några ord med min Bitburgerskrivstil så inser jag att Christoffer smittat mig med sin förkylning, det som kändes lite lätt tidigare idag har efter att bedövningen som serverades i tunna glas på lindenhof börjat släppa accelererat och nu känner jag klart och tydligt att jag börjar bli kass, alla vet hur illa det kan bli när vi män är sjuka :-) Om det var förkylningen eller deppet över att det var dags att resa hem som gjorde att jag inte kunde sova den natten vet jag inte men det blev verkligen ingen sömn och det bådade ju gott inför morgondagens hemresa..

Tack till Eifelguden för ännu en skön dag i din famn, jag lovar att återkomma inom 365 dagar och fram tills dess ständigt ha dig i mina tankar.






















_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
kloff
Malmö
Här sen Jul 2009
Inlägg: 147



Grymt bra Johan! thumbs up

_________________


BMW 120d
BMW M3 E92
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
slettet

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Cyberdennis
Trollhättan
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1263



Den här perioden på året efter din ringenresa ser man fram emot varje gång. Det svåra är att orka vänta mellan uppdateringarna .

_________________
Dennis Johansen PCS 3413
Porsche 911 SC -83

Saab 9-3 -07
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Cyberdennis skrev:
Den här perioden på året efter din ringenresa ser man fram emot varje gång. Det svåra är att orka vänta mellan uppdateringarna .


Härligt och höra, själv ser jag ju såklart fram emot själva resan, att skriva ihop äventyret efteråt är faktiskt lite ågren men jag vet att en hel del uppskattar det och visst är det skoj att kunna falla tillbaka på något när minnet sviker oss gamlingar För tro inte att ni slipper mig här i framtiden, nädå det blir rullstolsrace på hemmet och förhoppnigsvis oxå någon konbana i tv-rummet mellan blöjbytena

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
mopack
Löddeköpinge
Här sen Okt 2005
Inlägg: 257



Cyberdennis skrev:
Den här perioden på året efter din ringenresa ser man fram emot varje gång. Det svåra är att orka vänta mellan uppdateringarna .


Kan inget annat än att hålla med. Johans berättelser är topklass thumbs up
Tack för att du delar med dig Johan,
Mvh
Alex

_________________
Alex Sonesson
"We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer
Citera
lillebroor
Skogen utanför Borås
Här sen Aug 2004
Inlägg: 462



Det här är det bästa! (ja för oss som inte vågar oss dit ner då)
Väldigt bra skrivet. Nu ser vi alla fram emot de andra dagarna.

/ Peter

_________________
Peter Lundman
BMW 318i -83
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Johan Sjöström skrev:
... jag vet att en hel del uppskattar det ...

Det kan du ge dig på!

_________________

Rice and shine
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Lars Falk skrev:
Johan Sjöström skrev:
... jag vet att en hel del uppskattar det ...

Det kan du ge dig på!


Lars jag kan berätta att dom klibbor du så fint planterat både vid boendet och insläppet vajert sitter kvar!
Den som du "råkade" plantera på min "råkade" försvinna lika fort

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Johan Sjöström skrev:
klibbor...

Det där har jag inga minnen av, alltså har det inte hänt...

_________________

Rice and shine
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2071



Jag sällar mig till hyllningskören, dessa Ringen-berättelser är grymt trevliga Johan!

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Davve skrev:
Jag sällar mig till hyllningskören, dessa Ringen-berättelser är grymt trevliga Johan!


Dito! thumbs up

Nästan så jag blir lite sugen på att själv göra en sån resa..

_________________
/Anton Lillsund
Citera
farbeyonddriven/Hobbe
Jönköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 572



Många tack för trevligt återberättande, som vanligt!

_________________
Anders Holm
Såld
Citera
PeOR
Sverige
Här sen Sep 2003
Inlägg: 867



För mycket fjäsk nu. När kommer nästa?

Peo.

_________________
PeO Rydgren
Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld
BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld
Yamaha R1 2002 - banhoj
Citera
maxx
Eskilstuna
Här sen Apr 2004
Inlägg: 3261



Äntligen!

Dina reseberättelser är nästan lika bra som att åka ner själv. thumbs up

_________________
Michael Sjösgärd
Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Så då var dag 2 på resan uppe, det kommer att gå lite långsamt att få ihop allt men håll ut folks
Då jag dabbat mig lite så har jag tryckt in fredagen i samma inlägg som det första.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43711&postdays=0&postor . . . . En bit ner där texten börjar med FREDAG

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Johan Sjöström skrev:
Herr Thurfjell på G


Nämen sedär
Tyvärr lyckades vi missa varandra på parkeringen, jag såg din bil ett par gånger på parkeringen men aldrig dig, jaja det blir väl nästa gång får vi hoppas

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
maxx
Eskilstuna
Här sen Apr 2004
Inlägg: 3261



Johan Sjöström skrev:
Dag 3 från senaste resan klar https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43711&postdays=0&postor . . . .


thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Michael Sjösgärd
Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt.
Citera
Franzetti
Sverige
Här sen Jan 2007
Inlägg: 495



Davve skrev:
Johan Sjöström skrev:

http://youtu.be/bQJ_PM_OSLw?hd=1
Jösses! Det går verkligen undan och mer än vad bilen förmår bitvis thumbs up



Johan det är inte bara jag som tycker att du överkör din compact lite

Men kul var det att åka med

_________________
Michael Franzetti

BMW Z3M
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Franzetti skrev:
Davve skrev:
Johan Sjöström skrev:

http://youtu.be/bQJ_PM_OSLw?hd=1
Jösses! Det går verkligen undan och mer än vad bilen förmår bitvis thumbs up



Johan det är inte bara jag som tycker att du överkör din compact lite

Men kul var det att åka med


Du bara skäller hela tiden

Nu är det min tur: Du underkör din M3:aMicke


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 332ti Eifelwagen Hemma för lite spabehandling!
<<   1, 2, 3 ... 89, 90, 91 ... 177, 178, 179   >>
281 besök senaste veckan (863325 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande