Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1189 besök totalt |
Startnr 911 i SLC GT?
Efter att ha sett alla bli ordentligt ifrånkörda under helgens lopp i SLC GT så undrar jag vad den där blå Porschen är för något egentligen. Finns info nånstans? Det verkade finnas kraft över vad som behövdes. ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
Det är en GT2 Porsche som Björn Andersson kör.
Enligt uppgift så är dubbelturbo maskinen på ca 800 Hk så att han kör ifrån Mårten och dom andra sugmotorförsedda bilarna på rakan är kanske inte så konstigt, fast han åker även bra i svängarna så att han vinner är välförtjänt ![]() |
||||||||
Björn körde i GTR-serien tidigare med den bilen men tills i år tror jag den inte klassade in där längre.
Det finns några bilder på den under uppbyggnad i tråden "bilder från Stigs Garage" Jag har iallafall startat och varmkört den för ett par år sedan på Gelleråsen och närmare lyckan vet jag inte om jag kommer. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||||
Njae... dom flesta gillar ju att vinna.... (så även M.Schumacher förra året ![]() ![]() |
||||||||
GT2:an var nästan halva behållningen av min dag där. Även om jag normalt sett inte gillar turbomaskiner så uppskattar jag brutal kraft och det är ju precis vad det var fråga om.
Axehults och Hurtigs BMW:er låter förvisso rätt mysigt, men de ser rätt tama ut. Han jag åkte med tyckte för övrigt det var för klent drag i alla V8:or så nu vill han bygga bil... _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
ett par bilder på "snabbisen" i stillastående läge
![]() http://www.bmwsc.com/fotoalbum/2003/ http://www.bmwsc.com/fotoalbum/2003/ |
||||||||
Vad är det för 2 små "avgasrör" som går ut i mitten där bak på första bilden? |
||||||||
Utan att ha forskat i avgasrörsdragningen så skulle jag gissa på att det är wastegatarna som dumpar ut där. mvh/Ragnar _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||||||||
För att hålla nere värmen då? |
||||||||
Nää...men det finns marginella effektvinster att göra på att inte föra tillbax avgase till huvudledningen då det kan störa flödet...ytterst marginellt. Framförallt låter det väldigt bra/högt :-) Hade också öppen wastegatedump på min 911 Turbo. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||||||
Är inte det standard på 930? Har en bekant som hade en 3,3 930, där var en separat liten ljuddämpare till WG ( storlek som till en gränsklippare ungefär!). _________________ Pär Hylander |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1189 besök totalt |