| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
push-on vs stålomspunnnet
|
1058 besök totalt |
|
Jag har alltid gillat push-on slang för att det är hyffsat lätt, billigare lösning och lättarbetat än stålomspunnet. Det finns dock en liten begränsning, böjradien på stor diameter slang. Har en 3/4" mellan torrsumpstank till pump. Det är en böj på den och jag ser nu efter drygt ett år att den sakta har kollapsat lite i böjen. Mkt irriterande. Som jag ser det, har jag två options. En "ful" lösning är att göra små ringar och skruva runt slangen, som tvingar den till rundhet. Detta är klart örnigt. Ännu örnigare är slangklämmor
Bättre, är att köpa en stålomspunnen snutt samt kopplingar. Har fått för mig det är mindre minimum böjradie på stålomspunnet? Slang, 500kr/m, två kopplingar 120 och rak 260 + 570 = ca 1300kr (för en liten snutt). Ingen som har några bättre idéer. Att göra om dragningen, tja, jag kan inte se hur jag skulle kunna gör det bättre. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
|
Det finns en fjäderspiral som man sätter i slangen för att den inte ska vecka sig vid kraftigare böjar.
http://www.holley.com/773412ERL.asp _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1058 besök totalt |