Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Renault Clio Sport -02 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 15 besök senaste veckan (59589 totalt) |
Tyvärr så har Henk lackat ur på en massa störiga engelsmän på CliOSport.net och beslutat sig för att sluta sälja RStuner interface till Clio2 Sport. Dock kan man låsa upp ett existerande interface till att fungera med Clio 2. Dvs om du vill ha en mapp Emil så kan jag troligen fixa det.
Pierre för din del är det bara handa |
||||
Ja det gör skillnad, framför allt mellan 2000-5000 varv, tyckte det var värt pengarna. Nu har man ju dock vant sig såklart Tror att med ett portat insug och annat avgas + map, får man rätt mycket bang for the buck på dessa motorer. |
||||
Vårrustningen kom lite sent i år
Tog ledigt fårn jobbet igår och la lite tid på på bilen, glömmde ta bilder när jag meckade men men... Logg 9766 mil: Mocal oljekyl Q8 oils Formula Excel 5W-40 olja oljefilter Trågpackning ================== ATE Super blue Bromsvätska Ferrodo DS2500 Fram belägg Ferrodo DS2500 Bak belägg bromskivor bak ================== ITG Luftfilter Flexslang 63mm Borttagen ljuddämpare på insugslang Mobil bilder: oljekyl Nya skivor Raggarslang |
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Trevliga modifieringar du har fått dit, StudentClion blir lite avundsjuk!
Kör hårt! EDIT: Är det en oljekylare från K-tec du har satt dit? Finns det möjlighet att skruva dit en givare för oljetempen i sandwich platten? _________________ C.a.l.l.e K.l.a.n.g | Kör Golf GTI MK7 |
||||
Japp det är ett K-tech kit, fäst med vibrationsdämparre jag köpt på Swedol. Lars Falk som jag köpte bilen av, monterade oljetempgivaren i tråg-pluggen, tror det blir bra mycket enklare, än att modifirera sandwich-plattan. |
||||
Det kanske skulle vara mer "rättvisande" att placera tempgivaren på ett mer strategiskt ställe. Anledningen till att jag monterade den i trågpluggen var ju för att det är överlägset enkelt.
om det bara finns material nog i sandwichplattan så kan man ju iofs borra och gänga för en givare. Ganska enkelt det också... |
||||
Tror det finns tillräckligt med gods för att borra i plattan men känndes krånligare och trångt och thight mot blocket som det är redan innan.
Men jag är lååååååångt ifrån någon mäster- |
||||
Det bästa vore ju om man kunde få tag på en platta med färdiga uttag för givare...
Sticker givaren i oljepluggen ut mycket? Eftersom pluggen i princip sitter längst ner av allt på hela bilen borde det ju finnas en liten risk att man slår sönder den om man kör på en dålig väg t ex? _________________ C.a.l.l.e K.l.a.n.g | Kör Golf GTI MK7 |
||||
Jag kortade anslutningsskruven på givaren så mycket som möjligt. Den går nästan fritt för plasten under motorn. Jag brukade köra utan det lilla plastlocket för att få frigång. Det är klart, dunkar man tråget i backen så kan givaren ligga risigt till. |
||||
Laddade upp en film från ringen i sommars, ingen tid att skryta om. Får skylla på ovana har helt enkelt kört för lite så har ingen fart i kroppen, vågar för lite.
http://www.youtube.com/watch?v=azk3jPfKwGc Jämnfört med den här killen så är jag ofta 20km/h långsammare i de snabbare kurvorna http://www.youtube.com/user/19Fredrik76?feature=mhee#p/a/f/1/2eWv1Mdy3oo Så har en bra bit kvar till Rejsas, Clio fantomer på 8:37 med orginal bil. Kommer nog undvika att åka dit i börja på Augusti igen, galet mycket folk t.o.m på vardags kvällarna jag var där. Hann även men att bli påkörd av en BMW som snurrade framför mig, ingen större skada skedd med min bil, lite lackskador som troligen går att vattenslipa polera bort, värre var det för BMW. Så här i efterhand borde jag backat av och lagt mig, låååååååångt bakom, killen körde både över sin egen och bilens förmåga och det syntes lång väg, men lätt att vara efterklok. Men både jag och Clio'n överlede utan större skador, så bara att ta med sig erfarenheten och backa av ordentligt nästa gång. Efter fått fixat fram ett nytt däck på Rent4Ring, helt fantastisk service BTW, så forsatte vi vår semster mot alperna för lite körning i bergspassen. Den lilla Clio'n var fantastisk på bergsvägarna och just då känndes det som jag ville behålla bilen för alltid Stelvio San Bernadiono Klaussen |
||||
|
||||
Är 99% på att det blir både Sviestad den 9:e och OSC/GTI den 15:e, tror däcken skall räcka till båda |
||||
Låter som vi har exakt samma förutsättningar Tänkte bestämma mig för OSC/GTI på söndag när jag ser hur mycket däck som finns kvar Åker du upp från GBG söndag morgon? |
||||
Tanken är att åka från Gbg på söndag morgon. Blir upp med tuppen men det får gå |
||||
Kul film och bilder Fredrik!
(trist med incidenten...) Funderar oxå på att åka Sviestad på söndag och om möjligt även OSC/GTI veckan efter. Ses i så fall. |
||||
Blir ju västa kompisträffarna |
||||
Trackday på Sviestad igår, blev en kanondag
Bilen kändes bra och var rolig att köra men en diff ut ur rondellen hade ju inte skadat Lite filmer, av nån anledning så blir överföringen inte i HD på alla: http://www.youtube.com/watch?v=pAbQKfejKKg HD http://www.youtube.com/watch?v=vRu_ya0wcDs http://www.youtube.com/watch?v=4WP5FWacgz0 |
||||
Har inte hänt så mycket med bilen över vintern, men i lördags var det vårrustning av Shoppingclion.
11103 mil Q8 oils Formula Excel 5W-40 olja Oljefilter Oljeplugg packning Brembo High Carbon bromsskivor Fram ATE Super Blue Bromsvätska Vibratech övre motor och växellåds fäste Powerflex bussning undre motorfäste Yokohama Advan AD08 Sommar/Regn-däck Suddig bild på motorfästen Nya Sommarsulor Nya framskivor |
||||
Våra race- och banåkarbilar Renault Clio Sport -02 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 15 besök senaste veckan (59589 totalt) |