Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Dämpare till 911 TURBO -81a
645 besök totalt
PimPim
Gotlänning som bor numera i Vetlanda/Småland
Här sen Aug 2006

Trådstartare

Hej

Jag undrar bara vad som ni tror o tycker verkar vara bäst för min bil...jag har fått förslag på Koni sport med utvändigt justerbar dämpkraft eller Bilstein Club Sport..

Jag har just nu gröna bilsteindämpare på den...JAg skall bara byta bak för tillfället...Vill ha grymt bra väghållning men samtidigt vara grymt bra på 402 meter som jag har lite brinnande intresse för...

Tacksam för svar

mvh

//PimPim

Tack till

JE Balans & Motor
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Re: Dämpare till 911 TURBO -81a

PimPim skrev:

Jag undrar bara vad som ni tror o tycker verkar vara bäst för min bil...jag har fått förslag på Koni sport med utvändigt justerbar dämpkraft eller Bilstein Club Sport..

Jag har just nu gröna bilsteindämpare på den...JAg skall bara byta bak för tillfället...Vill ha grymt bra väghållning men samtidigt vara grymt bra på 402 meter som jag har lite brinnande intresse för...

Hej,

om du bara byter dämparna bak, så är det nog klokt att välja dom justerbara från Koni.
Då har du ju möjlighet att få till en hyfsad balans mot dina nuvarande framdämpare och även justera
balansen i bilen, när du så småningom byter framdämpare också.

Misstänker att justerbart även är en fördel vid rakt-fram-åka, då man väl minskar dämpverkan för att
bilen ska "sätta sig" på bakhjulen? (Har ingen egen erfarenhet av det, men det verkar logiskt.. )

Gotlänning som bor numera i Vetlanda/Småland
Här sen Aug 2006

Trådstartare
TAck för svaret...uppskattas

Någon fler som har ideer eller tankar om det hela???

Tack till

JE Balans & Motor
Citera
Skruva banåkabil
645 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande