| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vart får jag tag på denna förstärkta luftslang i Sthlm?
|
1616 besök totalt |
|
Vart får jag tag på denna förstärkta luftslang samt Alurör i Sthlm, ASAP.. Bråda tider nu :-) Jag behöver få tag på denna typ av förstärkt slang från nån som gärna har grejerna på hyllan.. Tanken är att jag skall bygga om till nåt liknande bilden.. Dessa två övre bilder är så jag tänkt bygga
Den här undre bilden är original! Alltså det är den svarta plaströret samt aluröret med kammare som ser ut som elefantsnablar som nån trampat på!
Slangen skall vara ca 2 till 2,5tum jag behöver även ha tag på alurör för att bygga en liknande "mojo" som på bilden! Tacksam för hjälp! /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson
|
||||||||
|
Är det funktionen du är ute efter, eller måste det se ut på ett speciellt sätt?
Funktionsmässigt finns det många alternativ här: http://www.hydroscand.se/sweden/cata Kanske ngn av kompositslangarna från sid 70 och framåt? Ganska lätta, lättböjda och starka. Men ser kanske inte så "bilmässiga" ut utan snarare industriella. En fräsig high-end-lösning är metallslang med insvetsade anslutningar. Tillverkas på beställning. Kostar en del... _________________ Pär Hylander |
||||||||
|
Re:
[quote="Pär Hylander"]Är det funktionen du är ute efter, eller måste det se ut på ett speciellt sätt? [quote] Det är baksidan (eller framsidan om man så vill) på motorn så det lär inte synas.. _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||||||||
|
Re:
Jag köpte raka alurör vid Barkarby flygfält, minns inte vad firman hette nu... men man åkte in där från akalla sidan, förbi crossbanan och massa hästar _________________ Tord Ringenha11 |
||||||||
|
Kuntze i västberga har mkt i slangväg med: http://www.kuntze.se/index.asp?SidID
_________________ Tord Ringenha11 |
||||||||
|
Re:
Beror på vad för dimensioner, jag har lite restbitar ute under min säljesannons någonstans i köp och sälj
_________________ Roland Johansson |
||||||||
|
Re:
Metallvaruhuset/Tibnor i Spånga har ofta rör i lämpliga dimensioner i deras plocklåda för typ 50(?)kr/kg, bara välja och vraka. Stänger rätt tidigt på e.m. dock. Har även alu plåtskivor samt klumpar och andra nyttigt för hobbybilsbyggare. Underbart om man har svarv och fräs tillgängligt _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||||
|
Re:
www.arigoteknik.se _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||||||
|
Re:
Låter ju ruggigt bra skall dit och gräva! /Pete :-) _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson
|
||||||||
|
Re:
obs, de har inte böjda rör, bara rakt (extruderat). glömde säga det.
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1616 besök totalt |