Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Ford Mondeo RS 2.0 Kombi 1996
1202 besök totalt
Tino Carrasco
Ekeby
Här sen Mar 2005

Trådstartare

Tänkte hjälpa min syster att sälja sin Mondeo kombi som hon köpte ny på Hedbergs bil 1996.
Den är svart metallic med RS paket inget drag eller Ac dock.
Körde den en sväng igår och blev överraskad motor och växellåda går lika mjukt och fint som den dagen den var ny! Litet aber dock att vänster länkarm fram är trasig och klonkar som fan!
Halvljus reflektornerna har insjuknat i en form av gråstarr så halvljuset är lite sämre och det har bilprovningen klagat på i augusti dock det enda dom klagat på. Länkarmen ska jag byta omgående då jag inte känner att det är seriöst att sälja bilen med en sådan defekt.
För övrigt är bilen väldigt bra i skicket!
Den rost som brukar förstöra skärmkanterna bak på dessa bilar är begränsad till två blåsor en på var skärmkant bak i storleksordningen femkrona, inget hål ännu dock.
På sommarfälgarna 15 tums RS alu fälgar sitter det hyffsade Good Year däck och på vinterfälgarna i plåt är det dubbdäck med ok möster.

Det sitter en Sony stereo från 1998 i bilen med en joystick som du kan kontrollera div funktioner med.
Bilen har rullar ca 16.400 mil och största delen utav servicen är utförd av aukt Ford verkstad men på senare år sedan garantin gick ut har en lokal förmåga utanför Sjöbo med gott rykte servat den.
Kamremmen är bytt en gång vid 9000 mil och nästa gång är 18.000 mil trooor jag
Efter att jag bytt länkarmen och städat ut bilen så vill hon ha 15.000kr prutat och klart för bilen.
Det är billigt anser jag för en bil i detta skicket! men alla har vi olika uppfattningar!

Pm:a mig så kan vi ta det därifrån. Bilen står för närvarande i Malmö men kan visas i HBG.

Mvh
Tino Carrasco

Alfa Romeo GT1300 Junior
FIAT 500C Sport Twin Air
Projektledare Motorbanan Ring Knutstorp
Citera
SÄLJES
1202 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande