Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Diffbroms ngt som passar i en saab 9000 låda? Tips sökes
2 besök senaste veckan (670 totalt)
Cooper Killen
Vendelsö/Stockholm
Här sen Sep 2003

Trådstartare

Jag behöver en diffbroms till min superkoja med saab 9000 maskin. Motorn är en B202 och lådan en vanlig men förstärkt 5-vxl låda från en -88. Jag vet att quife och sellholm säljer diffar men tycker att 14-19tsek är lite väl dyrt. Är det ngn som vet en diffbroms som passar med viss modifikation från en annan bil alternativt en hel låda som man kan modifiera för att passa?

tack på förhand.

KEM SuperMini (Projekt)
Lexus nx450H -24(Bruksbil)
Vw polo Tdi-13 (Bruksbil)
Citera
jonka
Linköping
Här sen Okt 2003

Tror tyvärr att tillgången på dessa är väldigt begränsad på begagnatmarknaden tyvärr.

Abbottracing säljer en Quiafe (tror jag) torsendiffbroms för 595£. http://www.abbottracing.com

Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: Diffbroms ngt som passar i en saab 9000 låda? Tips sökes

Cooper Killen skrev:
Jag behöver en diffbroms till min superkoja med saab 9000 maskin. Motorn är en B202 och lådan en vanlig men förstärkt 5-vxl låda från en -88. Jag vet att quife och sellholm säljer diffar men tycker att 14-19tsek är lite väl dyrt. Är det ngn som vet en diffbroms som passar med viss modifikation från en annan bil alternativt en hel låda som man kan modifiera för att passa?

tack på förhand.

Kolla på annonsavdelningen efter quafie då jag har en vw låda till salu. Lär behöva modifieras lite någonstans...

2 besök senaste veckan (670 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande