| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Audi 90 20v Quattro SÅLD!
|
1033 besök totalt |
|
S: Audi 90 20v Quattro SÅLD!
Hej!
Bättre vinterbil finns inte, quattron är oslagbar! Nybes i slutet på oktober U.A. (endast 2st bra o veta på 2st länkarmsbussningar höger fram ngt sliten) och skatten betald i slutet på November (1800:-)! Det är en Audi 80 (90) 20v quattro -88 med den 5-cylindriga motorn på 170hk i den. 5-vxl låda med elektronisk diffspärr på bakaxeln! Går mkt fint i motor och drivlina! * ca28400 mil * 15" org. lättmetallfälgar med nästan nya sommardäck * 15" tsw lättmetallfälgar med vinterdäck * Svarta quattro inredningen, med skålade stolar * Dragkrok (får dra 1470 på B-kort) * Motorvärmare & kupéuttag (Defa) * taklucka * Elhissar runtom * Elspeglar * AC * centrallås * Sportratt * servo * extra mätare (olja+temp+volt) * svarta bakljus * vinge m.m.... Nytt och bytt sedan jag köpte den: *höger hjullager bak + lite bultar i bakvagn i samband med bytet(org. VAG) *1 knacksensor till motorn (org. VAG) *generator rem (org. VAG) *vänster bak dörrlist (org. VAG) *Bakre ljuddämpare (simonssport 2,5" låter fint) *Alla lampor i instrumenten bytta *olja+filter, luftfilter, stift, rotor och fördelarlock (org. VAG) Har självklart alla kvitton kvar! Tidigare ägare var en äldre dam o hennes man... Mkt nytt i deras ägo, har kvitton på ca25tusen de sista 4 åren med bland annat nydonad topp (tryckare, packboxar, kamrem m.m.), bromsar bak bytta (ok + skivor + någon slang och bromsrör) m.m.! Underbar vinterbil, men tyvärr måste den ge plats åt mina andra 2 bilar!! (OBS!! EXTRALJUSEN MEDFÖLJER EJ) Finns bilder här: http://www.garaget.org/?car=65538 Alla däcksparkare, förståsigpåare, sista priset kompisar undanbedes och bilhandlare göre sig ej besvär av att ringa! Ev. prut sker på plats, EJ via telefon! Detta är ingen ny bil som vissa verkar tro, den är 20år gammal och har gått 28k mil! Det finns såklart lite rost, bulor och div. små repor, men bilen är i bra bruksskick! Kan tänkas bytas mot cross/4-hjuling! BYTES EJ mot någon annan bil eller skoter!! Finns i: Falun _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||
|
|
||
|
Den ligger ute för 20k på blocket och nordicaudi.
Så de är väl där i krokarna jag tänkt mig!
Banken har pengar
_________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||
![]() |
SÄLJES
S: Audi 90 20v Quattro SÅLD!
|
1033 besök totalt |

