Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Audi 90 20v Quattro SÅLD!
1033 besök totalt
golf666
Dalarna, Falun
Här sen Jan 2005
Inlägg: 684


Trådstartare
S: Audi 90 20v Quattro SÅLD!

Hej!



Bättre vinterbil finns inte, quattron är oslagbar!

Nybes i slutet på oktober U.A. (endast 2st bra o veta på 2st länkarmsbussningar höger fram ngt sliten) och skatten betald i slutet på November (1800:-)!

Det är en Audi 80 (90) 20v quattro -88 med den 5-cylindriga motorn på 170hk i den.
5-vxl låda med elektronisk diffspärr på bakaxeln! Går mkt fint i motor och drivlina!

* ca28400 mil
* 15" org. lättmetallfälgar med nästan nya sommardäck
* 15" tsw lättmetallfälgar med vinterdäck
* Svarta quattro inredningen, med skålade stolar
* Dragkrok (får dra 1470 på B-kort)
* Motorvärmare & kupéuttag (Defa)
* taklucka
* Elhissar runtom
* Elspeglar
* AC
* centrallås
* Sportratt
* servo
* extra mätare (olja+temp+volt)
* svarta bakljus
* vinge m.m....

Nytt och bytt sedan jag köpte den:
*höger hjullager bak + lite bultar i bakvagn i samband med bytet(org. VAG)
*1 knacksensor till motorn (org. VAG)
*generator rem (org. VAG)
*vänster bak dörrlist (org. VAG)
*Bakre ljuddämpare (simonssport 2,5" låter fint)
*Alla lampor i instrumenten bytta
*olja+filter, luftfilter, stift, rotor och fördelarlock (org. VAG)
Har självklart alla kvitton kvar!

Tidigare ägare var en äldre dam o hennes man... Mkt nytt i deras ägo, har kvitton på ca25tusen de sista 4 åren med bland annat nydonad topp (tryckare, packboxar, kamrem m.m.), bromsar bak bytta (ok + skivor + någon slang och bromsrör) m.m.!

Underbar vinterbil, men tyvärr måste den ge plats åt mina andra 2 bilar!!

(OBS!! EXTRALJUSEN MEDFÖLJER EJ)

Finns bilder här:
http://www.garaget.org/?car=65538

Alla däcksparkare, förståsigpåare, sista priset kompisar undanbedes och bilhandlare göre sig ej besvär av att ringa!

Ev. prut sker på plats, EJ via telefon!

Detta är ingen ny bil som vissa verkar tro, den är 20år gammal och har gått 28k mil!
Det finns såklart lite rost, bulor och div. små repor, men bilen är i bra bruksskick!

Kan tänkas bytas mot cross/4-hjuling!
BYTES EJ mot någon annan bil eller skoter!!

Finns i: Falun

_________________
//Mvh Tobbe Granqvist
Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.!
Gula golfen 402m: 11.15@204m/h
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719



Pris vid cash?

Skicka PM om du vill

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Den där har jag på bevakning på blockat. Väntar bara på att jag ska lyckas skrapa i hop lite stålar .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
golf666
Dalarna, Falun
Här sen Jan 2005
Inlägg: 684


Trådstartare
Den ligger ute för 20k på blocket och nordicaudi.
Så de är väl där i krokarna jag tänkt mig!

Fredrik C skrev:
Den där har jag på bevakning på blockat. Väntar bara på att jag ska lyckas skrapa i hop lite stålar .


Banken har pengar

_________________
//Mvh Tobbe Granqvist
Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.!
Gula golfen 402m: 11.15@204m/h
Citera
SÄLJES
S: Audi 90 20v Quattro SÅLD!
1033 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande