Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Returpump till oljan från TURBOn?
587 besök totalt
lahi
Utanför Laholm
Här sen Dec 2004

Trådstartare

Jag letar efter en billig returpump till oljan från turbon på min turbohoj (ja, ingen bil men motor som motor), och jag har läst lite här och var att vissa använder Biltemas pump för vatten/diesel med mässingshus och -hjul. http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=87574 Någon som vet om det fungerar? om någon fick någon tillförlitlighet med Biltema-pumparna? Det står ingenting på deras sida om temperaturtålighetet (oljan blir ju ganska varm) och så står det "EJ för kontinuerlig drift". Är här någon som fortfarande kör med denna pump, eller har de rasat? Funkar de att pumpa varm olja med under längre stunder? Jag är ju ibland ute och kör några timmar i sträck och vill gärna att pumpen håller för det utan att strejka. Och den ska inte strejka nästa gång jag kör heller... Någon med erfarenhet? Läste om någon Super seven med sådan pump. En Ur-Quattro också. Men min dator är inte den snabbaste och historiken försvann... Så, tillförlitlighet och kvalitet undrar jag över. Att den låter mycket skiter jag i, jag har 3" rör från turbon och rakt ut genom kåpan så jag tror inte pumpen överröstar motorn ändå. )

Lotus Elise S2 -01 Rotrex kompressor
Lotus Elite 503 -75
Lotus Europa S2 -68
Lotus Europa S1 -67
och lite annat
Citera
Skruva banåkabil
587 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande