Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 6565 besök totalt |
skulle oxå villa veta. Tänkte byta till nya bakvangsbustingar i vinter hade jag tänkt när bilen står avställd över vintern. För jag tänkte byta till nå bättre en orginal när jag en då byter skiten
![]() Mvh Teres _________________ Teres karlsson ![]() 330 E46-01 325 E30 -88 x2 323 E30 -85 |
||||
Jag ska få på Powerflex närmaste veckan men bara de främre bärarmsbussningarna i bakvagnen. Kommer självklart berätta hur det gick
![]() Någon som vet varför de har olika färger på olika bussningar? Mina är powerflexbussningar var tydligen svarta? _________________ ![]() |
||||
Färgen visar vilken hårdhet det är på bussningen. Det finns lila, gula, svarta tror ordningen är mjuk <-> hård.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
KG trimning är generalagent i Sverige. Bussningar till M3 _________________ Per Stohm |
||||
Jag har Superflexbussingar fram på RX-7:an. Svårt att säga hur mycket bättre det blev eftersom jag även bytte däck, stötdämpare, fjädrar och krängare samtidigt. Det är väldigt "stumt" i alla fall. Färgen är för övrigt mörkt blå.
Eftersom de bara suttit sen i våras kan jag tyvärr inte sia något om livslängden än. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
![]() Här har vi säkert en delförklaring till att bilen ormar sig så mycket under hårt gaspådrag. (jag har länge misstänkt bussningarna) _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Det beror väl på var den ska sitta, på BMW E36 är främre bärarmsbussning och bussningarna till bakaxelbryggan lila medans bakre bärarmbussningarna är svarta. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Skillnad superflex/POWERflex?
Powerflex till alla E30 är lila. Tror inte färgen har något med hårdhet att göra. Kan vara att det är lite udda med lila och dom går ifrån den färgen. Tycker dock passformen är lite si & så. _________________ bmw bmwsson |
||||
Trodde det var samma plast (polyerutan eller hur det stavas) i samtliga bussningar man ser på marknaden.
Har både superflex och powerflex på race bilen. SAmtliga superflex bussningar har varit gula. Samma färg på förpackningarna Samtliga Powerflex bussningar har varit lila. Samma färg på kartongen. Trodde färgen var till för att skilja lite på märkena bara. _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Dom lila powerflex är "relativt" mjuka dom svarta är stenhårda, har båda färgerna på min bil.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Det stämmer det finns bara en variant av varje bussning som powerflex har bestämt hårdheten på. "stenhård" är om man jämför med dom lila.
||||
På min 9000 cse har jag lila PF i framvagnen, Gul PF vid växellådan och Röd SF vid krängarna bak...Det är en härlig blandning...Fungerar kanon...
Mvh Martin _________________ Martin Hjelmquist >>UcklORacing>> Njutbilen: Saab 9-5 Aero-02 Busbilen: Saab 9000 Cse 2,3TURBO-93 |
||||
Har precis fått hem mina PF-bussningar till 900an, dom är lila. Jag tycker dock dom känns "väldigt" mjuka, när man klämmer/vrider på dom i handen
![]() ![]() /Ronnie _________________ Ronnie Forsberg Porsche 911T 1972 |
||||
![]() _________________ ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 6565 besök totalt |