Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: BMW E46 320i banracer Gr.N SÅLD
1 besök senaste veckan (3924 totalt)
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291


Trådstartare
S: BMW E46 320i banracer Gr.N SÅLD

Precis hopskruvad oreggad banbil lämpig för långlopp eller sprintrace. Chassie bestående av ställbara coilover, krängningshämmare och alu och delrinbussningar köpta från TURNER. Stålomspunna bromsslangar och carbon bromsbelägg. Erforderlig säkerhetsutrustning iform av fullbur, nödströmbrytare och utvändiga huvlås.
Bilen kommer att testköras för första gången på Kinnekulle den 20e april då intresserad kan komma och titta och ta del av hur bilen fungerar
Bilder kommer iform av inlägg.

Pris: 120,000:-

Rolf osbeck Tel. 0520-425090

_________________
Rolf osbeck
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Lite bilder ( PM:a mig om ni vill ha flera )





_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291


Trådstartare
BMW E46

På söndag 20e april är det testkörning på kinnekulle ring.

_________________
Rolf osbeck
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Jag uppar lite med några bilder från Kinnekulle. Var riktigt kul att köra
Något understyrd men väldigt trygg. Hoppas det är OK med bilderna Nikhe Foto ( suveräna bilder thumbs up )



_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Varvtider?

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Citat:
Varvtider?

Runt 1.05 - 1.06 2:a passet. Tog det väldigt easy eftersom det var första gången den såg banan/just hoppskruvad och ville inte riskera något.
Kusinen (Hans G osbeck duktig Fyndbörsen-pilot ) kommer nog att pressa ner några sekunder på test två som görs i helgen med SSK. Gissningsvis så landar han på 1.03 - 1.04 som den är nu. Kan återkomma med hans tider.

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291


Trådstartare
Ja efter SSKs testhelg är det nu färdigjusterat på chassie setupen och bilen är stabil på banan. Nu är det upp till eventuell köpare att bestämma hur motor/effekt ska se ut.
Intresse finns och förhandlingar pågår.

_________________
Rolf osbeck
Citera
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291


Trådstartare
test

Seriös spekulant kan erbjudas testkörning på kinnekulle eller gelleråsen. Om priset inte passar din bank eller plånbok så ge mig ett bud jag kanske tar det.

_________________
Rolf osbeck
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019



Skulle vara kul att se denna bil i BMW-cup

_________________
olof Johansson
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 6033



Re:

olof Johansson skrev:
Skulle vara kul att se denna bil i BMW-cup


Ja, Joachim kan ju sälja sitt japanare & börja köra tyskt istället

_________________
Patrik Skoog
Citera
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291


Trådstartare
BMW Cup standard

Hej Patrik & olof

Visst skulle den här bilen passa in i BMW cup men det är mest långloppsfolk som hört av sig förutom en från Fyndbörsen Cup och en från BMW cup.

Det krävs dessotom minst mods för att klassa in den i BMW cup.

Joachim och Hans verkar fortsätta sin väg bland sportbilar och standard är nog passe för båda gossarna( förlåt dom är visst över 40år båda två)

_________________
Rolf osbeck
Citera
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291


Trådstartare
BMW 320i E46 banracingbil

Bilen är nu såld och ska tävla i SLC klass 1

_________________
Rolf osbeck
Citera
SÄLJES
S: BMW E46 320i banracer Gr.N SÅLD
1 besök senaste veckan (3924 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande