| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Växellådsolja BMW Z3 M ?
|
1104 besök totalt |
|
Växellådsolja BMW Z3 M ?
Hejsan... provar igen eftersom den förra tråden blev "locked" utan någon kommentar!? Har sökt ett tag men ej blivit så klok som jag önskar! Vad ska jag ha för olja i växellådan på min Z3M Coupe? Bilen ska i huvudsak användas till banåka.... Castrol rekomenderar Transmax Z (automatlådeolja!?) eller ATF TQ DIII (oxå automatlådeolja enl. castrol) Men Castrol SMX-S verkar vara ett bättre alternativ... Vad kör ni på? För övrigt blir det Castrol SAF-XJ 75W-140 i diffen & Helst Castrol SRF bromsvätska (om man får tag i det!) _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99
|
|
På M-bilarna skall man ha den olja som fyllts i från fabrik. Det kan vara olika oljor, det står en skylt på växellådan vilken olja det är. Enligt kunniga på området är det viktigt att man inte går från den ena oljan till den andra.
/Johan B
_________________ Johan B |
|
Jag låste den förra tråden eftersom det inte är en allmängiltig tråd utan märkesspecifikt. Tyvärr är detta forumet inte rätt för frågor som enbart rör ett specifikt bilmärke.
Vi moderatorer ser tråkigt nog inte alla trådar som bör tas bort, men här visade rubriken från början att det var dags för en låsning. Att jag inte skrev en kommentar var för att jag inte hann det och att reglerna är ganska tydliga och vi förutsätter att användarna känner till dem. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
![]() |
Skruva banåkabil
Växellådsolja BMW Z3 M ?
|
1104 besök totalt |