Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2326 besök totalt |
2009 Chevrolet Corvette ZR1 Hits the Nürburgring
http://www.edmunds.com/insideline/do _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Host host http://www.caranddriver.com/features
Blir kul att se vad den klarar av, borde inte ha några problem att ta Skylinen då den är lättare och har mer effekt. Dock fortfarande gatdäck ![]() _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
Lyfter en gammal tråd, sökt efter någon respons på Corvettens tid runt ringen men hittar inget. Har tiden gått alla förbi eller är de bara Porsche och BMWs tider som är intressanta
![]() 7,26,4 är snabbt för en bil man kan hämta ut hos handlaren. http://www.youtube.com/watch?v=k6mEi Finns det andra tråder som behandlar ämnet? _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||
Jag tycket att Zr-1:an är en grym bil. Jag har också undrat över varför både Corvettens och Viper ACR:ens (iof en räserbil) tider har fått så lite uppmärksamhet.
_________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||
Re:
Förmodligen pga att ingen anklagat dem för fusk ![]() Mero kör ju som en galning, riktigt hängiven med full attack ![]() 264 km/h som vmax i Fuchsrörhe talar sitt tydliga språk ![]() |
||||
Re:
Sedan skulle jag vilja säga att det har att göra med att Nissan liksom på ett uppseendeväckande sätt upphävt fysikens lagar. Menar inte detta helt allvarligt såklart men givetvis är man klart mer imponerad av en kloss på 1740-1780kg bil med 480hk likt GT-R som kör sub 7.30 tider på ringen. Jag menar det var liksom mer väntat av en Viper ACR samt ZR1. Folk står fortfarande och kliar sig i huvudet gällande GT-R. Dessutom ser man till vad en GT-R kostar förstår man ju oxå varför det är den man pratar om. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Re:
Are you kidding me? Den dagen det är väntat och uppenbart att en jänkare med stenåldersteknik ska ta rekord på Ringen! Då du ![]() Skämt åsido, den som nu sa att ACR var en rejsbil har ju också ganska fel. Den kan köpas i precis det skicket från vilken Viperhandare som helst, eller så kan man köpa paketet och eftermontera på bilen. Fullt gatlegalt ![]() I stort sett är det enbart ett aerodynamikpaket, lättare fälgar och bättre däck som skiljer från standard modellen. Vipern kostar ca 90K USD ACR kittad, Vetten ca 120K. Det får väl ändå anses som ganska prisvärt det med. Speciellt Vipern! GTR säljs för allt mellan 70-100K här borta. ZR-1:an ser man ändå rätt ofta här med tanke på hur få som hittils gjorts. Var inne hos en handlare i förra veckan och kollade nya Camaron, och dom hade 2 ZR-1 inne som båda två precis såldes. Ang. GTR:n så hoppas jag verkligen få provköra en på bana snart, en av mina kunder har lovat mig att ta ett par varv på Homestead. Ska bli riktigt kul att få känna på den lite och se om den lever upp till förväntan! |
||||
ok, jag kanske ska omformulera mig, för mig var det liksom väntat att ZR1 skulle prestera. Redan Z06 visade ju att den kan svänga och gå fort.
![]() Här finns lite info samt bilder från dagens körning på Falkenberg med Nissan GT-R http://www.autolife.se/page/27501/ _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Re:
Har inte ACR'en ett fullt rejskit med coilovers från KW? och AP Racing bromsar har jag för mig jag sett med. Var det inte en viss BMW som gick ganska fort på ringen med KW-kit och AP Racing bromsar också för ett tag sedan...? ![]() I senaste numret av EVo kör dom ZR1 bla på ringen och runtikring-vägarna där och dom gillade den inte värst. Minns inte exakt vad dom skrev nu men det var väl i stort sett bara motorn och bromsarna som gillades.. _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||||
Re:
Dom bytte Brembobromsarna (4 kolv, flytande skivor) till Stoptech's "baskit" (6 kolv, flytande skivor) Chassit original är ett icke justerbart coil-over system, men som du säger så bytte dom till ett KW justerbart kit. Jag missade att skriva det i mitt förra inlägg ![]() ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2326 besök totalt |