| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Gummiblock att fästa dämparreservoarer med?
|
1475 besök totalt |
|
Behöver gummiblock för att fästa dämparreservoarerna på burrören. Dom ska vara liknande dessa www.khmotorsport.se/ohlins/0023001k.htm men för ca 50 mm rör/reservoar på båda sidor. I värsta fall går det bra med bara gummiblock så får jag fixa formen själv. Nån som vet var jag hittar nått liknande? /Dea _________________ Andreas Olsson Porsche 944 TURBO -90 PCS #9245 |
||
|
Efter att ha snidat till ett par egna ute i garaget kan man konstatera att nått hårdare som uretan, plast eller alu skulle vara bättre.
Öhlins har fel diameter på den delen som klämmer runt bågen annars hade det funkat. Får försöka hitta nån som kan fräsa till ett par delar i alu eller plast (det är ju inte särskilt komplexa delar) men nödlösningen när det ska besiktigas blir att jag gör ett par i trä och kör med stora buntband.
/Dea _________________ Andreas Olsson Porsche 944 TURBO -90 PCS #9245 |
||
|
Re:
"Ett provisorium som visar sig fungera; 'tenderar till att permanentas". _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
|
20 min med Makitan så blev det såhär
Man skulle ha en CNC-fräs.... får leta upp nån som vill göra såna här i plast eller alu. Såhär ska dom fästas (bara prototyp, blir spännband sen)
/Dea _________________ Andreas Olsson Porsche 944 TURBO -90 PCS #9245 |
||
|
finns klämförband som håller hydraulrör med plattor som kan svetsas i buren ,funkar fint att för att sätta runda saker i buren med kräver dock svetsning
http://www.hydroscand.se/catalogues/prodbookswe/570-rorklammer.pdf _________________ Torbjörn Andersson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1475 besök totalt |