| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Volvo M410 eller M400 växellåda
|
5072 besök totalt |
|
K: Volvo M410 eller M400 växellåda
Söker en M410 eller M400 växellåda (M410=överväxlad M400). Satt i Volvo 164 med manuell låda samt enstaka P1800. Mvh Göran _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
|
Just det. Har ju en M41 typ J nu men den är ju inte riktigt specad för det moment/effekt som min motor lämnar. Förr eller senare riskerar den att lämna in...
Jag har en sprängkåpa för montering av M400/M410 på B20 redan så då är ju det ett utmärkt alternativ. Helst då en M410 eftersom bakaxelutväxlingen är anpassad för det. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
|
Re:
borde inte en blänkare på rhk ge svar? M41 funkar väl bättre historiskt än m400 dvs jag har om du har...... Liten ide.....
_________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||
|
Jag har troligen fått fatt på en frisk M400 från en kille på jobbet.
Skulle dock gärna vilja ha en M410 (dvs 164a lådan med överväxel) ändå så om ni känner till någon så får ni gärna höra av er. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
![]() |
SÄLJES
K: Volvo M410 eller M400 växellåda
|
5072 besök totalt |
