Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: Volvo M410 eller M400 växellåda
5072 besök totalt
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979


Trådstartare
K: Volvo M410 eller M400 växellåda

Söker en M410 eller M400 växellåda (M410=överväxlad M400).
Satt i Volvo 164 med manuell låda samt enstaka P1800.

Mvh
Göran

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979


Trådstartare
Ingen?

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
paz
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 968



Man blir ju lite nyfiken på vad du har för planer. Ska den in i TVR:en?

/ P

_________________
/Pär Nyman
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979


Trådstartare
Just det. Har ju en M41 typ J nu men den är ju inte riktigt specad för det moment/effekt som min motor lämnar. Förr eller senare riskerar den att lämna in...
Jag har en sprängkåpa för montering av M400/M410 på B20 redan så då är ju det ett utmärkt alternativ. Helst då en M410 eftersom bakaxelutväxlingen är anpassad för det.

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2408



Re:

Wankelsport skrev:
Just det. Har ju en M41 typ J nu men den är ju inte riktigt specad för det moment/effekt som min motor lämnar. Förr eller senare riskerar den att lämna in...
Jag har en sprängkåpa för montering av M400/M410 på B20 redan så då är ju det ett utmärkt alternativ. Helst då en M410 eftersom bakaxelutväxlingen är anpassad för det.

borde inte en blänkare på rhk ge svar? M41 funkar väl bättre historiskt än m400 dvs jag har om du har...... Liten ide.....

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
142POWER
Mantorp
Här sen Okt 2006
Inlägg: 15



Her en m400 som skulle kunna vara tillsalu. Ring mig på 0736951469 om det kan vara intressant.

Mvh Magnus

_________________
Magnus Nilsson
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979


Trådstartare
Jag har troligen fått fatt på en frisk M400 från en kille på jobbet.

Skulle dock gärna vilja ha en M410 (dvs 164a lådan med överväxel) ändå så om ni känner till någon så får ni gärna höra av er.

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
SÄLJES
K: Volvo M410 eller M400 växellåda
5072 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande