Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Opel Signum 2.0 TURBO -03
1500 besök totalt
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6798


Trådstartare
S: Opel Signum 2.0 TURBO -03

Dags för bruksbilen att avyttras

Opel Signum är en lite ovanlig bil på våra vägar; bilen är baserad på Opel Vectra men med 13cm längre hjulbas, vilket gör att innerutrymmena och framförallt utrymmet i baksätet är mycket större än bilar som SAAB 9-5, Volvo V70 mfl. Tack vare att baksätet är skjutbart i längsled och även ställbart i lutning kan man även få ett av marknadens större bagageutrymmen.

Bilen i fråga har gått ca 16.500 mil och har självklart fullstämplad servicebok från märkesverkstad sedan den var ny. Jag har även alla servicekvitton från leveransen till senaste servicen.

Motorn är en 2 liters lättrycksturbo på 175hk/265Nm, dvs samma motor som i SAAB 9-3 ss/sc. Den har kamkedja och bidrar således till bekymmerslöst och billigare bilägande.
Växellådan är 6 växlad vilket gör att man håller låga varv även i motorvägsfart, vilket håller nere bränsleförbrukningen.

Utrustning:
-2 zons klimatanläggning (ACC)
-Antisladd (ESP)
-Antispinn (TC)
-6xairbags
-Farthållare
-Färddator
-Elspeglar
-Elhissar både fram och bak
-Värmesitsar både fram och bak
-Inbyggd telefon
-4 skivors CD-växlare
-Fjärrstyrt c-lås
-17" originalfälgar med sommardäck
-16" dubbade vinterdäck

Utöver normala servicar är även detta gjort nyligen:
-omlack av front/huv/dörrar under list pga stenskott (April 2008). Samtidigt passade jag även på att få sidokjolarna, nedre delen av bakstötfångaren och 4 st nya stänkskydd lackade i samma färg.
-Vectra GTS svarttonade framljus
-Nya bakre stötdämpare

Bilen är i mycket gott skick och är trots 16.000 mil i princip som ny. Jag har bytt och lackat om det som inte var i nyskick, detta då jag hade tänkt att behålla bilen länge.
Självklart är bilen både skattad och besiktigad fram till 2009.

Fler bilder på bilen (över 40st) som visar den ur alla vinklar finns här:
http://figgz.mine.nu/till_salu/signum/

Säljes pga förändrade familjeförhållanden.
Registreringsnummer: UJP370







_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6798


Trådstartare
nytt pris nedan!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6798


Trådstartare
86.000kr

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus
Citera
SÄLJES
S: Opel Signum 2.0 TURBO -03
1500 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande